Hem Forum Invidzonens forum Hejdået

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Lillan
    Medlem

Hejsan!
    Skulle vilja ha bra tips för avskedet?

#54185 Svara
    S
    Medlem

“Det första avskedet var inte så roligt för oss. Jag drunknade i tårar och hade sån separationsångest, det blev väldigt dramatiskt och inte bra för någon av oss. De två andra avskeden samlade jag mig till tusen. Jag tänkte “”nu ska han bara åka till Stockholm och jobba som vilken annan veckopendlare som helst”” Det blev så mycket lättare för både mig och honom. Samtidigt kan det vara skönt att han kommer iväg, de sista dagarna går man bara och väntar och väntan i sig kan vara jobbig. Jag tycker det var rätt skönt när han väl åkt, för att då vet jag att det är ett steg i rätt riktning, en dag närmare leave! vet inte om det är något bra tips men så hanterade jag det. lycka till:)”

#54187 Svara

“Jag antar att du menar själva avresedagen?
    Vi gjorde precis som vi gör alla andra dagar förutom att jag körde maken till hans jobb så bilen slapp stå där.
    Barnen var förberedda innan på att detta var dagen A som i avresa och vi tog lite extra tid på oss på dagis med kramar, prat & pussar.
    Själv hade jag förberett min arbetsgivare att jag kanske kom en timma senare och att jag inte viste riktigt hur jag skulle “”funka””/reagera under dagen.

Efter lunch så släppte spänningen och jag fick en dunderhuvudvärk men den gick över. Maken ringde innan han gick på planet. Han skickade SMS när de var framme 🙂

Detta funkade för oss. Huvudsaken är att ni pratar igenom och gör det som blir bäst för er!

Kram från anhörig i FS22″

#54189 Svara
    T
    Medlem

Håller med om att dagarna innan avresa är värst…….Vi har sista gångerna sett till att hela familjen har varit med till flyget, åkt i god tid och tagit en fika tillsammans innan vi sagt hejdå. Det har varit både ledsna barn och ledsen fru i bilen hem ibland men det har ändå känts bra att få säga hejdå på plats.
    Jag har fått acceptera att det är något man aldrig vänjer sig vid och det är ok att bli ledsen och med den acceptansen och erfarenheten så går det lite lättare.

#54191 Svara
    Hst
    Medlem

Väntan den långa väntan innan avresedagen (den första) va fruktansvärda och det allra värsta tror jag nästan på hela denna resa. Så mycket känslor och laddningar i kroppen man byggt upp under en tid. Vi gjorde så att jag och lillen följde med till livgardet, vi körde honom dit. Hade god tid på oss så att vi kunde ta avsked på plats, jag såg bussarna som skulle ta dom till flyget, andra anhöriga och kollegor, vilket kändes bra. Jag grät floder och han grät floder, rent ut sagt hemskt jobbigt! Som tur är eller vad säger man är vår lilla för liten för att förstå. Tror att man måste låta avskedet va precis så jobbigt som man tycker att det är, att man tar den tid som behövs att man pratar om hur man vill ta avsked. Jag hade också sett till att jag efter detta bodde hos mina föräldrar några dagar då jag inte visste hur jag skulle må samt att jag kunde få hjälp med bebis. Förberedde även vänner på allt så att man hade de närmsta i ett litet nätverk. Det första avskedet va värst som jag sa, blir bättre för varje leav, jobbigt men bättre 🙂 för man går åt rätt håll, man räknar ner inte upp 🙂 det finns nog inga lätta avsked….

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
Svar till: Hejdået
Information om dig: