Hem Forum Invidzonens forum Har någon annan…

Visar 10 svarstrådar
  • Författare
      Fiffi
      Medlem

Min PV har agerat väldigt olikt sig själv de senaste veckorna, ändå skickat små kärleksförklaringar, men någonting har instinktivt känts fel.

Jag har hans lösenord till mailen och dum som jag var gick jag in där. Fick så några meddelande från en kvinna som ingår i hans team, bland annat hade hon skickat en väldigt romantisk låttext. Min PV svarade med att skriva att hon får honom att tappa andan och att han älskade låten. Sen skriver denna kvinna att hon tänker på honom…

Jävla, jävla, helvetes, jävla fegskit!

Han har varit borta i 9 månader nu och här har jag gått och väntat på honom.

JT
      Medlem

Jag lider med dig! Den där känslan som kommer att någor är fel vet vi nog alla hur den känns… Jag förstår att det känns otroligt tufft just nu. Jag kan inte ens föreställa mig den ilskan och sorgen. Det är ett svårt beslut att ens ställa sig bakom en mission och sedan bli behandlad så respektlöst. Till det också det komplicerade med att personen befinner sig i ett annat land med bristande möjligheter att kommunicera. Jag önskar dig all styrka och kärlek!

Miss D
      Medlem

Om Du inte kan lita på honom (dvs inte läsa hans privata mail) kanske det redan var kört innan Du läste hans mail…

Tyckte att hans svar var ganska harmlöst. Att hon tänker på honom och skickar romantiska låtar är faktiskt inget han rår över.

Jag förstår att det känns hårt och tufft, men konfrontera honom hellre än spionera på honom. Varken nu eller senare kommer det hjälpa Eran relation att läsa varandras mail.
      Tillit är A och O i ett förhållande!

Stärkande kramar till Dig!

Mentor Annas
      Medlem

Förstår att du är orolig och ledsen och att detta är något som du verkligen grubblar över.
      Det är inte heller lätt att ta i det när ni är långt ifrån varandra. Men för din egen skull och för att du inte ska sitta här hemma och tänka och fundera samt våndas kanske det bästa är att försöka lyfta dina funderingar. Säga som det är att du känner att det är något som inte stämmer och att du är orolig.

Du vet att vi finns här och stöttar dig. Du är mer än välkommen att höra av dig till någon av oss mentorer.
      Styrke kramar

miss
      Medlem

Jag vet exakt hur du har det. i början av april fick jag o A problem märkte jag, han började sms:a o umgås med en tjej från hans kompani. Han sa att det var vänner o inget mer men sen i juni gjorde han slut och två veckor senare var hon nere i vår föredetta gemensam lgh som jag flyttat ur dagen innan. Sårade mig mer än jag kan beskriva. Nu har det gått en månad o han har ångrat sig och jag vet inte hur jag ska hantera det. Vi hade fem fina år och det känns som om jag inte testar kommer jag ångra mig men så är det det här med tilliten och förtroendet. Det är ju onekligen inte där på samma sätt längre. Men det ända råd jag kan ge dig är att vara helt ärlig. Säg exakt hur du känner hur jobbigt och sårande det än kan vara för honom. han kanske behöver höra det.

Emma R
      Medlem

Vill börja med att säga att jag känner igen känslan.. men ibland tror jag det kan bero på att man överanalyserar vad han säger eller hur han säger något. Det är så mycket känslor som springer runt i kroppen och ibland löper dom nog amok.
      Visst, det var väl egentligen inte rätt av dig att titta i hans mail. Men jag förstår att känslor tog över istället för förnuftet. Så nog om det, gjort är gjort.

Tycker dock inte som någon tidigare skrev att hans svar var harmlöst. Hade min sambo skrivit att någon tjej fick honom att tappa andan så hade jag tagit väldigt illa upp. Och absolut, han kan inte rå för att hon skickar mail, men när hon skriver sådana saker skulle han kunnat svara som så att han redan har en tjej som han älskar.

Men som alla säger, det bästa är att prata med honom om det hela. Säg att du verkligen mår dåligt och förklara varför. Kanske har han bara haft ett par tunga dagar som tär på hans humör?
      Utan att fråga kommer du inte få veta.

Styrkekramar

C
      Medlem

Vilken skit! Han är inte värd dig…du ska nog vara glad att du slipper en sådan person som honom i ditt liv.
      Mod och styrka! Du klarar det här.
      Kramar

“Äntligen. Det är som jag förmodat hela tiden. Individzonen är inte till för vuxna personer utan liknar mer tonårsflickorganisation, där pojkvännen är på scoutläger. Min man har gjort ett antal missioner både bataljon och ett år som observatör. Jag älskar min man och han älskar mig. Vi har fyra fantasstiska barn tillsammans. Jag skulle aldrig ta orden “”jävla”” osv i min mun om min man.
      Hur kan man yttra sig så om en människa man älskar? Någon skriver bli behandlad respektlöst? Han har sina behov och jag har mina, även när vi inte bor tillsammans. Vad han gör under sin internationella tjänstgöring angår mig inte – inte heller angår det honom vad jag gör. Vet dessutom – det finns ju alltid personer som tycker om att berätta – att han har kvinnliga intima kontakter på varje mission, men det rör mig inte i ryggen. Det är vår överenskommelse och den gäller även mig. Finns ju som officershustru alltid någon trevlig ungkarl bland officerarna att träffa.
      Råd: Ta Dig samman och visa att Du är en vuxen kvinna.”

T
      Medlem

Håller med Mentor Annas…..lyft fram dina tankar till din soldat, inget blir bättre av att gå och fundera. Tufft om det är som du misstänker men då kan du gå vidare utifrån sanningen och inte indicier.
      Vad som än händer så är det mellan dig och din soldat och jag är övertygad om att ni gör det som är bäst för er.
      Lycka till och som sagt, vi finns här för dig <3

Maria
      Medlem

Till nic:s hustru: nu är de ju långt ifrån alla som vill ha det som ni har det, ett vad jag kan utläsa öppet förhållande. Jag hade också behov när min sambo va på mission, behov med HONOM. Jättebra att det fungerar för er att vara med andra under tiden, men som vuxen kvinna borde man kunna respektera att alla inte vill ha det så. Istället för att börja ifrågasätta mognaden hos en person som är så uppenbart sårad.

H
      Medlem

Nics hustru: Att ligga med andra under tiden låter som ett väldigt märkligt förhållande och inte särskilt vuxet, men det är ju bra om det fungerar för er. För mig är det otänkbart att vara med någon annan än min sambo eftersom det är honom jag är kär i och för mig är han det bästa som finns. Varför skulle jag då nöja mig med något sämre än det bästa? Så känner jag. Hur reagerar era barn på att du träffar andra män när deras pappa är borta? Jag vill inte döma dig utan är mer nyfiken eftersom det är så olikt hur jag känner.

Visar 10 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.