Hem Forum Invidzonens forum Har ett boktips

Visar 5 svarstrådar
  • Författare

“Har precis läst “”Krigare”” av Johanne Hildebrandt. Hon följde soldaterna i Afghanistan under fs19 och skev sedan boken om deras liv och vardag därnere. Den är klart läsvärd.”

S
      Medlem

Läs den efter de har kommit hem i så fall, annars blir ni mer oroliga. Min soldat som är nere nu sa detta till mig. Det är tydligen en bra bok, men jag kommer vänta tills han kommer hem igen med att läsa den.

Lollo
      Medlem

“Håller med “”s””, jag började läsa den boken men min oro och ångest vart bara ännu värre! Så jag tänkte läsa klart den när han kommit hem i stället!”

Ja, efter är bäst…Helst ett tag efter när man fått lite distans till det hela.

C
      Medlem

“Jag håller faktiskt inte med. Jag har läst boken nu medans min har varit nere och mådde inte sämre av den eller blev mer orolig. Om något så fick man en otrolig insyn för hur de jobbar och hur det verkligen är när de är ute på “”uppdrag”” och allt omkring. Den var superbra!! Rekommenderas starkt. Men det är självklart upp till var och en. “

F
      Medlem

Jag håller med C. För mig blev det ännu lättare att förstå situationen där nere. Boken hjälpte mig att förstå hur det även kan kännas för soldaten. Jag blev inte speciellt oroligare heller, snarare tvärtom, jag såg det som ännu en förberedelse och jag tycker att det faktiskt hjälpte. När det var några olkarheter frågade jag min soldat och fick genast svar. Boken innehåller inte bara hemskheter utan det finns mycket fina stycken om soldater och deras relationer, känslor och anhöriga.
      Så ett varmt tips för de som vill läsa den före.

Visar 5 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.