Hem Forum Invidzonens forum Han precis som jag.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    fru gus
    Medlem

“Ja du, kärlek är inte lätt. Men utan den vore livet rätt fattigt 🙂
    Har ni funderat på PREP-kursen som finns? Det jag läst om den verkar mycket bra. Man får ett verktyg för förbättrad kommunikation i förhållandet. Det låter som ni skulle kunna ha nytta av den.
    Klandra inte dig själv för vad du kunde gjort annorlunda. Du gjorde som du gjorde med det du hade i “”din ryggsäck”” då. Idag kanske du skulle gjort annorlunda, då “”ryggan”” har fått annat innehåll.
    Lycka till!
    Kram”

#56115 Svara

För mig är Du tillsammans med en man som inte är vuxen internationell tjänst. Är själv lyckligt gift med en man som gjort ett antal missioner och dessutom ett år som observatör. Vi har fyra underbara barn tillsmmans. Före varje mission: Det är upp till honom vad han gör under missionen och det är upp till mig vad jag gör under missionen. Jag har mina behov och han har sina. Vi respekterar varandra. Som officershustru finnas alltid möjligheten att träffa någon yngre trevlig officer i samband med någon fest på mässen. Förutsätter också att han har sina förhållandena under missionerna – han är väl som alla andra. Inget konstigt med det! Har själv gjort en mission och hade ett mycket trevligt förhållande under missionen, men sen var det slut med det. Gör inte allt så svårt.

#56117 Svara
    3E
    Medlem

Nics fru: Det är ju bra att man får välja olika i sina förhållanden. Hade min man haft ett förhållande med någon annan eller hade jag haft det hade det betytt slutet på vår relation. Jag hade inte kunnat lita på honom igen och just eftersom vi i perioder lever så mycket isär hade det aldrig funkat för oss.

M.s.j: Du kan inget göra för att hindra hans svartsjuka. Spelar ingen roll om du så låser in dig i lägenheten nästa gång och inte går utanför dörren så kommer det ändå att resas frågetecken hos honom…har det kommit någon dit? Problemet ligger nämligen inte hos dig.
    Låter som att han skulle behöva jobba lite på sin självkänsla och med sitt svartsjukebeteende. Många gånger blir det också en jakt på bekräftelse. Han surar och anklagar och du försäkrar och försäkrar att det minsann bara är honom du vill ha och han som betyder något.
    Så vinner han en massa bekräftelse och får en positiv spinnoff effekt eftersom du försöker mer att övertyga, och så anklagar han dig igen och du försäkrar osv. Gå inte i den fällan!
    Ett destruktivt beteende som begränsar både dig och honom.
    Gå Prep-kursen och se om ni tillsammans kan hitta en fortsättning efter det som stärker hans självkänsla och gör ert förhållande till en positiv spiral istället. Annars kommer ni aldrig att orka.

Kram!!!

#56119 Svara
    Emma R
    Medlem

Jag har tidigare varit den svartsjuka typen och vet att vad du än säger så kommer hans tankar inte att försvinna.
    Det är något inom honom som skapar dessa svartsjuke känslor. Vad kan jag inte svara på men det är något som han måste bli medveten om. Förstår han hur illa han gör dig?
    Jag förstod nämligen inte de först. Det tog lång tid och mycket arbete och sammarbete men till slut lyckades jag lära mig att lita på att min sambo inte var ute efter någon ny tjej, utan att de var mig han älskade och ville vara med. För det var där de rotade sig hos mig, jag litade inte på att jag var god nog åt honom.

Förklara att de gör ont i dig och att du inte kan göra något mer än att säga sanningen Det finns inget som kan bevisa det ena eller det andra. Och svartsjuka kan förstöra ett förhållande, de var nära att förstöra mitt.

Jag hoppas så att han inser att det är en rädsla inom honom som han måste ta itu med.

Kramar

#56121 Svara
    Leo
    Medlem

Jag känner också igen svartsjukan som du beskriver och håller med Emma R om att det kan vara bra att arbeta på det tillsammans, ni kan fixa det! Det är oftast en stark rädsla att förlora någon som gör att den hårfina gränsen försvinner och den känslan går över till svartsjuka som skadar förhållandet. Tror verkligen också att PREP kan hjälpa er båda!

Till Nics Fru. Jag förstår inte ditt resonemang, förmodligen behöver inte du detta forum! Varför försöker du påtvinga folk din levnadstil? Har läst inlägg från dig innan och det är samma då, nästan som att du säger ni får skylla er själva för att ni mår dåligt och känner er ensamma, jag mår bra för jag har andra under tiden och det har min man också. I ett vanligt sansat förhållande har man inte andra på sidan av. Dra inte alla över en kam bara för att du och din man agerar på det sättet, det funkar kanske för er men för de flesta vanliga människor så är det otänkbart.

#56111 Svara
    Anonym
    Gäst

“Det är mer än ett år sedan min soldat kom hem.
    Jag tycker det är jobbigt, ett år av oss är som bortblåst och han är svartsjukare än någonsin.
    Jag vet ibland inte var jag ska ta vägen, det smärtar i mitt hjärta varje gång han tror det värsta om mig.
    Jag ställer mig frågan

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
Svar till: Han precis som jag.
Information om dig: