Hem Forum Invidzonens forum Han mår inte bra

Visar 5 svarstrådar
  • Författare
      Bara jag
      Medlem

Hej.. Först vill jag tacka för en väldigt trevlig tidning som kom i brevlådan i fredags. Bra tips och råd i den. Men nu är det så att jag har en problem som inte togs upp. Det är så att jag vet att min soldat inte mår bra där nere. Han längtar hem något otroligt och jag hör på honom att han mår riktigt dåligt. Han trivs inte alls nu. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag känner att jag själv inte har orken och styrkan att behöva peppa honom hela tiden då jag själv går runt och mår ganska dåligt på grund av allt det här. JAg måste faktsikt fokusera på mig själv också. Jag försöker peppa honom men det känns som det är meningslöst. Vad ska jag göra?

Tess
      Medlem

Förstår att det är en jobbig situation…..inte lätt att peppa alla gånger speciellt inte om man kanske är i behov av peppning själv. Försök att få honom att gå och prata av sig lite hos prästen som finns där nere, kanske kan kännas bättre om han får prata av sig lite.
      Lycka till <3

Maria
      Medlem

Jag skulle råda din soldat att vända sig till närmsta chef. Är det någon som han inte har förtroende för så kan han alltid nå chefen här hemma i Sverige. En kompis som han har förtroende för.

Den stora frågan är också v a r f ö r han mår dåligt. Har han varit med om något som han har svårt att bearbeta? Är det värmen? Klimatet?

*kram*

Bara jag
      Medlem

Att prata med en präst är nog tyvärr inget alternativ… Jag tror att han är trött på att ingenting fungerar som det ska där nere. Hela organisationen kring det mesta. Allt väntande och dötid hela tiden… Jag vet ärligt inte riktigt exakt vad det är men organisationen där nera verkar inte va den bästa direkt och det tär på honom så in i bomben… Men det är nog baraen av många saker… Värmen är inga problem utan tyvärr tror jag det är försvarsmakten som är själva problemet….

Hej,
      Invidzonens motsvarighet för de som tjänstgör är Fredsbaskrarna. Kanske att han känner förtroendet att ringa dit och prata. De arbetar under tystnadsplikt.

Deras telefon har öppet varje dag mellan kl. 18.00-21.00. Numret är 020- 666 333.
      Självfallet kan man även maila dem med sina frågor och få kontakt med en kamratstödjare. Mer information finns på http://www.fredsbaskrarna.se.

Vi finns även att prata med för de som är ute på insats. Ni båda är välkomna att maila eller ringa oss när ni vill.

Vi finns här!

Hej
      Din soldat är välkommen att kontakta oss på vår telefon (18.00–21.00) eller på vår mail, 020666333@fredsbaskrarna.se
      Han bör också prata med sin chef om att han inte mår bra.

Visar 5 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.