Hem Forum Invidzonens forum Han är helt slut.. jag också

Visar 2 svarstrådar
  • Författare
      Trött
      Medlem

När han väl ringer eller hör av sig på annat sätt är det korta komentarer och jag märker på honom att han är helt slut. Han har varit nere i 8 veckor och det är fortfarande ett par veckor kvar innan han får komma hem och få lite ledigt. Flera gånger har jag funderat på om det är så att han inte vill ha någon kontakt med mig och tankarna snurrar runt i huvudet på mig att vi ine kommer klara av det här. Jag försöker va stark och peppa honom men det är svårt när jag inte får någonting tillbka. Snart verkar det va så att verken han eller jag klarar mer. Det tar så otroligt mycket på krafterna det här och man klarar inte hur mycket som helst. Är så trött på allt det här och vill bara att allt ska bli som förut. Men det kommer det nog aldrig att bli igen….

Mentor Annas
      Medlem

Att vara långt bort ifrån varandra är inte lätt. Det tar på förhållandet och man får kämpa massor.
      Förstår din frustration kring att bara höra en trött kille när han hör av sig. Det gör en besviken. Jag känner igen det från min och min sambos mission. Det är inte alltid ok att det ska vara så. Har du tagit upp det med honom? Har du sagt hur du upplever det hela?
      Jag vet inte hur det är för din kille men för min så sa han att jag var hans andrum. De lever så tätt på varandra hela tiden och egen tid finns knappt. Det byggdes upp en massa frustration och den fick jag ta emot när han väl ringde. För han ringde mig när han kunde och han kände att han behövde få komma bort från missionslivet för en stund. Det är inget försvar till att bete sig dåligt, men för min del förklarade det ett och annat då jag inte tog åt mig av ilskan utan att den fick rinna av mig. Jag vet att den inte är riktad mot mig men det är jag som får ta det.
      Men efter att jag nämt att jag kände att han alltd var kort och snäsig mot mig försökte han att bättra sig.
      Så mitt tips! Ta upp det med honom. Det kan finnas en lätt lösning på det då det kan vara så att han gör så mot dig omedvetet.
      För det kan vara sådana här saker som är avgörande för om man ska orka med det hela.
      Och vi finns här som ventilation för dig! Du är inte själv i det här och vi förstår hur hårt du kämpar….
      Hör gärna av dig till någon av oss mentorer om du känner att du vill få lite extra stöd!
      styrke kram

Mrs I
      Medlem

Det är verkligen skitjobbigt att höra att den man älskar har det jobbigt. Så var det för mig också, det hördes ju på rösten att han var helt j*la slut där borta. Samtalen blev jättekorta och jag mådde sämre efter vi pratat än innan. Och så är man själv skittrött hemma också, trött på att vara själv, trött på att ta hand om allt själv…

Men det går i vågor, rätt var det är känns det lite bättre. Personligen har jag nog tyckt att mejlkonversation på något sätt är med matnyttig än telefonkontakten. Man vet aldrig ifall det bryts, fördröjningen kan vara jobbig och så har man alltid glömt något när samtalet är slut ändå.

Jag hoppas det känns bättre för er snart.

Visar 2 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.