Hem Forum Invidzonens forum Hallå InvidZonen!

Visar 5 svarstrådar
  • Författare
      Intresserad
      Medlem

“Tråden “”vi vet vad de gör, vet de vad vi gör? “” går inte att öppna. En intressant tråd som bör leva vidare om behovet finns :)”

Jill
      Medlem

jag kunde öppna den igår kväll och skickade till en annan soldatfru.. Jag kan kopiera de tre sista inläggen fån igår. =)

Jill
      Medlem

“hmm det var bara två, men here we go..

Jag kommer aldrig i mitt liv att förstå hur ett jobb kan gå före allt.
      Kanske för att jag jobbar som personlig assistent och börjar bli så jäkla “”mätt”” på det.

Min dotter blev dålig i skolan. Och de ringde mig. Jag hade ordnat barnvakt (sånt man får ha planerat nu under missionen)
      som skulle hämta henne 18. Men de ringde mig precis efter lunch.
      Jag ringer jobbet och säger att de ringde från skolan, jag måste åka.
      Jobbet ringde tillbaka “”vi har fixat att du kan gå vid 18.””
      Jag var benhård och sa “”om en halvtimme åker jag. Mitt barn går före detta jobbet, och det ska ni veta.””
      och ja efter en halvtimme kom det en vikarie. Jag åkte och hämtade henne och åkte med henne till vårdcentralen. Där hon skrek av smärta och sen däckade hon av utmattning.
      Väl hemma så däckade hon av utmanning och sov sen i 15 timmar.
      Ja, jag hade FAN lämnat min “”brukare”” om de inte hade “”hittat någon”” jag hade sagt åt min Chef “”då får ni skicka från kontoret, för jag går nu””

Jag är väldigt glad att de enda jag har attityd mot är de jag bryr mig minst om. Och det är Chefen.
      Jag förstår heller inte, de få gångerna jag börjar en “”normal”” tid och får uppleva rusningstrafiken, de som gör livsfarliga omkörningar, kör ner i diket.. Vad är det för jobb de stressar till?

Hur kan man riskera familj och andras familjer, för.. ett jobb?!

Som sagt. Kanske är det för att mitt jobb inte är så ärofyllt som ditt.
      Kanske är det för att jag har blivit “”mätt”” på det. Mitt jobb, kommer aldrig bli en livsstil och det kvittar vilket jobb jag kommer att ta i framtiden.

MEN. Jag har accepterat min sambos val. Mina känslor är ju inte hans känslor, vi är två individer. Men eftersom han är i landet sandlådan och mitt liv rullar för fullt här hemma, så har han kommit på prioritering typ.. 5.
      Han fick verkligen känna av att “”jag har inte tid””
      Ja jag sa tillochmed “”jag orkar inte prata, jag är trött””

En gång ringde han, då hade vi inte pratat på någon dag. Jag hade jobbat så extremt mycket och låg och vilade. När man vilar så låter man inte wow-superpigg-glad.
      “”är du inte glad för att höra mig?””
      “”jo?””
      Efter någon minut ville han lägga på och skrev sen meddelande “”det var inte roligt att prata med dig, du låter ju inte ens glad när man ringer””
      han bekände att han kunde pratat lite till, men ville inte. Min motfråga var bara “”jaha, mår du bättre nu?””

Vi är två individer. Jag har fått anpassa mig genom att hitta barnvakt som passar dottern när jag jobbar mina idiottider. För chefen “”kunde inget göra””.
      Jag har fått anpassa mig, men förvänta inte att jag svarar med en glad, sensuell efterlängtad ton i min röst när “”dolt nummer ringer””
      Jag är trött, tack vare “”er livsstil””
      Jag kollar inte ens på nyheterna tack vare “”er livsstil””
      jag är sexuellt frustrerad tack vare “”er livsstil””
      Jag försöker att få tiden gå fortare med extrapass på jobb som jag inte tycker om “”tack vare er livsstil””

Jag LÄNGTAR tills jag och sambon kommer in i vanliga vardagen och det för en gång skull blir fokus på att jag kan plugga och komma bort från mitt jobb
      Då blir det hans tur att sköta allt på hemmaplan och jag kan bli “”putt”” över att han inte har en sensuell, efterlängtad ton i rösten, när jag väl behagar och har “”tid”” för honom.
      Det blir hans tur att lyssna på mitt skit och jag hoppas att jag glömmer att fråga honom 90% av gångerna “”hur är det?””
      -skrivet av bitterf*tta

och hiawata-trådstartaren skrev:

Tack alla som ger sin åsikt å peppar. Jag får smälta å fundera, plocka ut det som passar mig. Jättetrevligt att sigge ger lite annan vinkling. Har just fått det där “”jag måste åka annars ryker jobbet””….

Funderar vidare o begrundar, säker på min sak: aldrig mer! Mitt val blir i så fall att lämna å det känns ju jobbigt men nödvändigt för min egen lycka. Det här är inte mitt drömliv som jag velat ha. Bra att jag vet å kan förverkliga mina egna drömmar efter detta oavsett om det är han eller någon annan som följer med på resan.
      -skrivet av hiawata”

Intresserad
      Medlem

Hej Jill!
      Jag kunde också öppna den igår men idag & fortfarande så går den inte att öppna. Har försökt både hemma och på jobbet 🙁

Tack för att du kopierade in, förhoppningsvis så har InvidZonen uppmärksammat denna tråd..?

Tack för upplysningen!

Jag har skickat detta vidare till den på kansliet som jobbar med hemsidan så får hon kika på det.

Kramar
      Malin
      Mentor Invidzonen

Hej Intresserad!
      Jag har frågat vår webbyrå vad det är för problem som uppstått med tråden. De har testat att komma in på tråden om och om igen och det har funkat varje gång. Det har även vi gjort och det har fungerat. De svarar att det kan vara problem med internet just när du försöker komma åt tråden. De kan inte komma på någon annan anledning varför det ibland inte fungerar. Ge inte upp utan försök igen. Tack för att du informerar oss! Ha det bra.

Visar 5 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.