Hem Forum Invidzonens forum Gemensamt beslut?

Visar 12 svarstrådar
  • Författare
      Q
      Medlem

I mitt fall va det så att jag fick välja mellan att acceptera det hela, för det var någonting han verkligen kände att han behövde göra, eller lämna honom om jag kände att jag inte skulle klara av det… Och nu sitter jag här men en sambo nere i Afghanistan och har accepterat det hela. Men det är fruktansvärt jobbigt. JAg hoppas at jag klarar av det. Han säger att han älskar mig och att allt kommer bli bra så fort det här är över. Men beslutet va helt och hållet hans att åka.

Tess
      Medlem

Det var hans beslut och hans val att åka. Det gjorde han fast han visste att jag tyckte det var skit jobbigt och sa att jag önskade att han inte ville åka. Men jag sa också att jag aldrig skulle hindra honom om det var det han verkligen behövde och ville göra. För jag tror inte ett förhållande mår bra av att hindra varandra från att göra saker. Det här är verkligen en tuff sak att gå igenom och skulle jag inte vara så säker på och trygg i vår relation skulle jag aldrig utsätta mig själv för det här. Jag har sagt att han får den här gången men aldrig en gång till!

miss
      Medlem

“första gången sa han att “”jag åker inte om du säger nej””, men jag visste hur mycket han ville och jag ville inte stå ivägen för hans drömmar. Hade jag hindrat honom då hade det bara lett till bitterhet i längden och den hade troligast riktats mot mig med tiden. Denna gången var det inte ens en fråga, han ville till affe, det har jag alltid vetat och det är något som jag varit beredd på hela tiden. Visst är det jobbigt men jag har ju ett val, orkar jag inte, så hur mycket jag än älskar honom, så måste man tänka på sitt eget välbefinnande. Men nu är det ju så att han är helt och hållet värt det :)”

Maria
      Medlem

Hm, jag har förlikat mig… tror jag… med sambons beslut om att åka. Han arbetar som officer i vanliga fall och med det nya anställningsavtalet så är det att bara att välja mellan uppsägning eller acceptera tjänstgöring utomlands…

taw
      Medlem

Min pojkvän har hela tiden sagt att jag visste vad jag gav mig in på, så jag har egentligen inget att bli sur över. Med andra ord är det helt och hållet hans beslut och jag har helt enkelt fått acceptera min lott i livet eftersom jag älskar honom…

MA
      Medlem

När min sambo fick förfrågan om utlandstjänst behövdes aldrig någon diskussion. Jag visste hur otroligt mycket det skulle göra för hans karriär och hur mycket han ville så jag blev överlycklig och gav honom en stor kram. Han tackade ja dagen efter. Tilläggas ska dock att detta är hans JOBB. Han behövde den missionen och har nu klättrat i sin karriär rejält. Skulle han få förfrågan igen så vet han redan svaret. Det är snarare så att vi ska diskutera det innan han säger nej isf. Vilket förmodligen är ovanligt men så är det. Jag vill själv åka på mission så småningom och hoppas att jag ska få göra det. En dröm är att få åka tillsammans med min underbara sambo. Men vi får se 🙂

Mia
      Medlem

Vi hade en dis här hemma och vi visste vad vi gav oss in på men jag hoppar inte högt men har valt att stötta han när han är där nere.. Man får två liv ett tillsammans och ett när han inte är hemma men livet stannar inte för det utan för oss här hemma finns en vardag som är bestående när han kommer hem också…Han vet att vi älskar han likväl som vi kan bråka över små saker i telfonen..jag tror det handlar om vilket val man bestämmer sig för om det ska bli jobbigt och känna sig dumpad och gå vidare med sitt eget liv eller stanna kvar och leva med de val som är taget enskilt eller tillsamman???

Anonym
      Gäst

När jag läser inläggen här på forumet så känns det många gånger som om soldaten resp. officerens beslut att åka på utlandstjänstgöring inte är ett gemensamt beslut. Den som åker/åkt har tagit beslutet och du som är kvar hemma har fått acceptera det. Är det så?

Anonym
      Gäst

I vår situation var det aldrig fråga om att ta ett beslut. Detta var något han ville göra och han hade sökt redan innan jag träffade honom. När han väl blev antagen blev det inte fråga om beslut utan fråga om att stötta. Han har i efterhand berättat att han åkt oavsätt vad jag sagt.

Anonym
      Gäst

“Detta är första gången han är nere. Han hade sökt ca: 10 år innan vi träffades och sökte två gånger efter att vi blivit ihop. Sen sa jag stopp, jag ville inte. Då sökte inte han på ett par år. Men nu inför FS21 så sa han att han verkligen ville söka igen men om jag inte ville skulle han låta bli. Då funderade jag på vad för typ av förhållande vi skulle få om jag nekade honom hands livs dröm som han har drömt om ca

Anonym
      Gäst

“Detta är första gången han är nere. Han hade sökt ca: 10 år innan vi träffades och sökte två gånger efter att vi blivit ihop. Sen sa jag stopp, jag ville inte. Då sökte inte han på ett par år. Men nu inför FS21 så sa han att han verkligen ville söka igen men om jag inte ville skulle han låta bli. Då funderade jag på vad för typ av förhållande vi skulle få om jag nekade honom hands livs dröm som han har drömt om ca

Anonym
      Gäst

Det är min mans andra mission. När vi träffades sa han rent ut att han kommer att åka på mission, så är det bara. Så det blev väl accepterat/beslutat där och då eftersom jag ändå ville bli ilag med honom.

Anonym
      Gäst

Här är det helt och fullt ett gemensamt beslut. Vi satte oss ner vid köksbordet och gjorde en plus och minus lista och diskuterade igenom hur det skulle kunna fúnka här hemma och med allt annat runt omkring.

Visar 12 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.