Hem Forum Invidzonens forum Fy fan för missionshoror

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Trött
    Medlem

Undrar om deras respektive vet vad de håller på med? Förstöra för andra bara för att de inte klara av att vara utan sex några månader. Blir till att stötta kompisen som drabbats av det, försöka hjälpa och lappa ihop. Annars är det ännu ett äktenskap som går åt pipsvängen.

#54701 Svara

“Men den som inte säger nej då? Den är enligt mig en lika stor “”bov i dramat””.
    Om ngn kommer med inviter så måste ju inte den andrx tacka ja – eller hur?
    “”It takes two to tango”””

#54703 Svara

Helt klart har mannen i fråga en stor del, men den som tar första steget samtidigt som hon har sambo i Sverige som är helt ovetande tycker jag gör en värre sak. Varför är det alltid den som utnyttjas eller påverkas till att göra fel som gör det värsta. Psykologisk övertalning är något som vissa kvinnor är väldigt bra på och utnyttjar.

#54705 Svara
    Slowfox
    Medlem

“Varför är det alltid den som utnyttjas eller påverkas till att göra fel som gör det värsta.

Det säger jag inte (Läs skriver). Jag tar för givet att mannen är vuxen och kan ta ansvar för sina egna handlingar och framförallt tänka på sitt eget förhållande hemma i Sverige.

“”Psykologisk övertalning är något som vissa kvinnor är väldigt bra på och utnyttjar.””
    Likväl så måste man ändå kunna tänka själv som vuxen anser jag och veta vad ens förhållande hemma betyder för en.

Blir man vidflörtad så kan man tydligt på ett snyggt sätt visa att man inte är intresserad, punkt.”

#54707 Svara
    Loisie
    Medlem

Kul tråd, trodde att missionshoror var utdöda.
    Men fick höra om en för någon vecka sedan som var så desperat att hon lagt sig naken i offrets säng när han tagit en promenad till hygienbarren. Jag tycker att det borde var reglebrott med sexuellt umgänge under mission, många andra länder har det så, allt för att så lite som möjligt ska kunna påverka insatsen. Tänk vilket rabalder det kan bli om någon har två olika sängkompisar?

#54709 Svara
    Mia
    Medlem

“Om en kvinna gör en sådan sak!!! Bilr hon kallad “”hora”” men om mannnen gör så?? vad kallas han då???det är inte försvarsbart från någons håll att göra så…och tyvärr har detta alltid förekommit, i andra länders missioner ffinns detta också men det håller käft om det….men som sagt man måste vara två om det och det är inte bara en fel………Hoppas verkligen att det löser sig för de som blivit drabbad”

#54711 Svara

Jag tycker att den som försöker och gör inviter är den som har störst skuld. Även min man drabbades av detta, hon ville att han skulle massera henne, började ta på honom, lägga amen om honom, försöka ge honom kramar. Han tog direkt avstånd vid första tillfället ändå fortsatte hon, varje gång hon försökte ta kontakt, till och med när han var hemma på leave tog hon kontakt och varje gång avfärdade han henne förklarade att han inte var intresserad och bad henne sluta. Dessutom har hon sambo på hemmaplan i alla fall hade hon det innan mission vet inte hur det gått. Om en kvinna bjuder ut sig till män i sin omgivning, på detta sättet tycker jag att det är ett oacceptabelt beteende. Klart att det finns drägg bland både kvinnor och män, man kan inte bara försvara kvinnorna för att man är kvinna. Precis som män lurar kvinnor, lurar kvinnor män enklaste ekvationen i världen.

#54713 Svara
    tjahapp
    Medlem

Det finns alltid svaga män och kvinnor vi får hoppas att dessa svaga människor inte blir lockade av en fiende!!

Skäms på er svaga människor

#54715 Svara
    3E
    Medlem

Kvinna som man.. om man på sin arbetsplats blir utsatt för sexuella inviter som inte är välkomna tycker jag att man ska anmäla personen ifråga för sexuella trakaserier.
    Detta är inte ett beteende som borde utsäktas bara för att det är en kvinna som gör inviter.

Det hon gör är inte ok men som någon annan redan skrivit -It takes two to tango!

#54717 Svara
    Ansgar
    Medlem

“jaha… och nu är “”allmänheten”” där igen med sina moralkakor om vad man får eller inte får göra. Men andetaget innan man är rättrådig och vis så kallar man personer man inte ens känner för nedsättande ord som tex hora. Balanserat och moget. Det finns bara en person som ni som respektive skall överhuvudtaget agera mot och det är er sambo/maka/make motsv. Nog sagt.”

#54719 Svara
    Trött igen
    Medlem

Men ansgar var snabb du var att döma, i.detta fall som jag väl känner till är den person som har benämnts hora ingen okänd utan tvärt om någon som varit hemma.hos både.oss och.de som drabbats av henne, på middag, fika vid mer än ett tillfälle. Glöm inte att många spm är nere har känt och jobbat tillsammans under flera år. Alla är inte nya, eller kommer från olika förband. Naturligtvis är det aldrig ens fel,men att inte få lägga skuld på den som startat, och hjärntvättat tycker jag också är lika fel som att bara lägga skulen på dem som drabbats. Anledningen till att jag tog upp tråden är att jag hoppas att det kanske får någon att reagera och agera innan något liknande händer. Klart slut amen

#54721 Svara
    Ansgar
    Medlem

Mmmm du känner personen. Och du känner din respektive. Kanske där problemet ligger? För han verkar ju vara en lallande byfåne som blir lurad av vilket kjoltyg som helst eller? Återigen, jag hoppas att du har belägg för att hon tar betalt eftersom du kallar henne hora?

#54723 Svara
    LO
    Medlem

de som drabbats av henne ..? Jag blir så ledsen/förbannad när jag läser det du skriver.. Visst får man ha olika åsikter, det är bra. Men du har faktiskt ingen aning vem som började, du har ju bara killens historia/variant om vad som hände och då har du ingen rätt att döma henne..

Det finns inget offer och ingen förövare, båda är lika skyldiga och delaktiga. Det är så fel att försöka rättfärdiga killens beteende genom att skylla på tjejen. Det är inte hon som förstör för andra, det är den/dom som väljer att vara otrogen med henne som förstör för sig själva och andra. Är det ett äktenskap som går åt pipsvängen så är det inte hennes fel, det är killens fel som gjort ett aktivt val att ha sex med henne.

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
Svar till: Fy fan för missionshoror
Information om dig: