Hem Forum Invidzonens forum Frustrerad

Visar 4 svarstrådar
  • Författare
      Lena
      Medlem

“Jag är trött på att behöva tjata, på att göra allt på hemmaplan utan att ens få ett tack, lägga ner energi för att göra honom glad.

Ett distansförhållande på hemmaplan med ytterligare längre perioder utan varandra pga missionen, jag frågar mig ofta vad jag gett mig in på. “”Det är inte lång tid kvar nu och efter nästa gång är det över””. Men nästa gång är för många veckor iväg.

Det är nu jag har börjat bli rädd för mina känslor. Jag vet inte längre om jag känner samma sak längre. Samtidigt vet jag inte om jag tänker såhär på grund av att jag är arg över hans frånvaro. Och lika arg blir jag på mig själv över att jag ger så mycket. Jag åker till en annan stad bara för att hjälpa honom, jag åker till en annan stad för att fixa i ordning lägenheten så han blir glad när han kommer hem. Men jag vill inte ha det så längre. Jag vill att han är här när jag åker hit.

Nu har jag istället kommit till den insikten att jag inte längre vet om jag vill att han kommer hem eller inte. Det känns så mycket lättare att bara lägga allt jobbigt bakom sig och gå vidare, ensam..

Varenda gång vi pratar i telefonen ger han mig så dåligt samvete. Han får det att låta som att det är jobbigt för honom att ringa, att det tar så mycket av hans tid. Jag vill bara höra hans röst.. Men trots det är han tyst, för enligt honom ser varje dag ut som den andra.

Varför gav jag mig in i det här?..”

x
      Medlem

“Jag känner igen mig i sä mycket av det du skriver.
      Jag har märkt att mina känslor för honom har börjat försvinna.
      Tankar som “”vad ger det här mig?”” “”orkar jag vänta”” kommer upp i mina tankar. Jag är rädd för vad jag kommer känna när han kommer hem på leave.

Lena
      Medlem

“Jag skulle bara vilja ha ett enkelt tack som faktiskt betyder något.. Men hans nya liv är missionen, ingenting här hemma finns längre. Det går inte ens att försöka planera vad som händer när allt är klart för hans huvud tänker automatiskt “”här nere””..

När är din hjälteinsats över?”

x
      Medlem

Min har just börjat 🙁

Jag är så nervös inför hans leave. Det känns som allt måste vara så perfekt och mysigt men jag känner bara en stress över det.

“Min och min pojkväns mission där nere är precis slut och kan säga det att leaverna måste inte vara perfekta och “”tyvärr”” får man ha jättemycket överseende för dem när de är där nere. Ett hett tips är att hitta någon som är i samma situation och prata med varandra. Mejl, facebook eller liknande. Det gjorde jag och även fått nya bra vänner. Man måste prata av sig och stötta varandra här hemma någon annan har det svårt. För just den biten klarar inte alltid de där nerr av. Min pojkvän blev stressad och deppig när jag var ledsen/klagade och samtalen blev därefter. Jag förstod ingenting och vi bråkade. Att bråka när ena är där nere är inte kul. Men han blev deppig och bitter på mig för att hur mycket jagän klagade här hemifrån så kunde han ändå inte göra något åt saken!

På leave och när de kommer hem på heltid kam man tro att de vill umgås med de dem älskar. Och absolut vill de det. Men min erfarenhet är att de även vill ha en den egentid. De har ingen egentid där nere och ibland nöjer de sig med någon timmw bara för att få sova själv. 🙂

Visar 4 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.