Hem Forum Invidzonens forum Första leaven över…

Visar 3 svarstrådar
  • Författare
      J
      Medlem

Det har gått 7 veckor av hans mission nu, han har nyss varit hemma på sin första leave. Det blev 10 underbara dagar tillsammans.
      Ända sedan han åkte har jag spenderat all tid på att gråta. Jag trodde att det andra hejdået skulle vara lite lättare än det första, men nej.. Det känns mycket värre för mig. Tiden som han var hemma kändes som en dröm som blev besannad och nu när han åkt har det övergått till en mardröm. Han är borta…
      Känslan av att känna sig ensam och övergiven vill inte släppa och allt jag vill är att få bort dessa känslor, det är som att jag vill krypa ur mitt eget skinn och försvinna tills han kommer hem igen.
      Jag vet att jag borde skärpa till mig och tänka på mig själv och göra något av tiden jag väntar, men det känns så svårt när jag ser spåren av honom överallt!
      Just nu så känns allt tungt och det känns inte som att något i världen skulle kunna hjälpa mig just nu förutom tiden som sakta men säkert rör sig framåt.

Styrkekramar till alla er andra som har det svårt just nu, ni är inte ensamma.

Anna, mentor
      Medlem

Vi finns här som stöd under tiden och hoppas att det kan lätta lite för dig.

Stor kram tillbaka till dig.

Anna, mentor

Jag vet inte om jag är missanpassad. men jag förstår dig!
      Men jag förstår min mor med som kände saknad alla de sex gånger min far var ute och de sex gånger jag var ute.
      Men hon kände ingen oro eller tvivel. Hon sa alltid, att om jag lägger kraft på oro och tvivel så har jag inte kraft att ta tag i mig själv och allt annat om det mot förmodan skulle hända något.
      Men saknaden fanns där det kunde man läsa i alla de brev man fick hemifrån.
      Jag vet ju själv hur det är att vara hemma.

Em
      Medlem

Åh, jag vet precis hur det känns kära du. Min åker snart och jag gråter så mycket över det när han inte är hemma. Jag hade velat snabbspola tiden eller bara försvinna dessa månaderna.

Jag tänker dessutom som dig., Jag vill ge mig själv en smäll på käften och ‘rycka upp mig’. Men ibland är det helt enkelt för svårt. Och då kan det vara skönt att veta att man inte är ensam.
      KRAM

Visar 3 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.