Hem Forum Invidzonens forum Första dagen som gräsänka

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    u
    Medlem

På något sätt så är det ändå skönt att han äntligen har åkt iväg, nu kan vi börja räkna ner! Gjorde missen att gå till jobbet direkt efter att ha pussat honom hejdå, minsta lilla får tårarna att börja rinna och jag har inte alls fått något vettigt gjort, insåg att det var bättre att va ute i det fina vädret och tar nya tag på jobbet i morgon.

#57201 Svara
    H
    Medlem

Min sambo åkte för en vecka sedan och de första dagarna va ett rent helvete. Men man blir lite starkare varje dag och de värsta tårarna kommer att lägga sig. Man orkar helt enkelt inte vara ledsen för länge. Jag gråter fortfarande någon gång om dagen kanske men bara en kort stund. Sedan tänker jag på alla underbara stunder vi hade nnan han åkte och alla underbara stunder vi kommer ha när han kommer hem. Vi klarar det här. Det kommer att bli jobbigt men vi får stötta varandra vi här hemma. Kram på er

#57203 Svara
    Lilja
    Medlem

Det är bra att låta sig få ta ut känslorna som kommer, för det går inte att komma upp om man inte varit nere. Bestäm dig för att du får va ledsen en begränsad tid, och stressa inte den tiden att du måste vara glad och stark då. Du kommer klara det galant! Det gör d resan. Ännu en dag kan kryssas snart. Nu ska du passa på att vara lite omtänksam mot dig själv. Ett bad? En bra glad film? God hämtmat, och kanske planera en kväll med vänner i helgen? vi finns här!

#57207 Svara
    Mia
    Medlem

Hej Tudie.. Man vänjer sig nog aldrig vid att ha någon anhörig i utlands styran, har en make som är i denna tjänst för sjätte gången och alla avsked är lika tunga men man blir mer självsäker med tid och många i omgivingen förstår inte hur man orkar eller vågar acceptera att han åker…Men i vår familj så har vi valt att stötta han i sin beslut även om man inte alltid kan acceptera det men vi har en vardag här hemma med jobb, skola och annat som ska göras.Jag har valt bort de i min omgivning som tar negativ enrgi från mig och har en handfull vänner runt oss som kan sätta sig i vår vardag och stötta upp.. idag har vår pappa/make live ett par veckor och semester är snart här så vi får bli hel för ett tag sen bär det av igen med ännu ett avsked men inte än… Kämpa på där ut och stötta oss själv och våra som inte är hemma

#57195 Svara
    Anonym
    Gäst

Äntligen är väntan slut och idag bar det av för karln, han har varit sjukt otålig. Nu är det jag som är otålig – jag vill bara ha min vardag tillbaka! Visserligen har det knappt gått 24 timmar sen vi sågs sist men jag är så förbannad, förtvivlad och less på att vara ledsen. Jag känner inte att jag har tid att sitta och stirra in i väggen, trots att det känns som att det är det enda jag vill göra. Va fan, jag trodde att jag var starkare än så här!

#57199 Svara
    Anonym
    Gäst

Det är nu resan börjar!

#57205 Svara
    Anonym
    Gäst

Jag tvingade på mig träningskläderna och gick till gymmet bara för att jag vet att jag mår bra när jag kommer därifrån. Tack vet jag bodypump! Under en timme fick jag bara koncentrera mig på vikter och muskler och det känns skönt att veta att det går att må bra, även om jag är ledsen nu när jag är hemma igen och tycks hitta påminnelser om karln överallt…

#57209 Svara
    Anonym
    Gäst

Så glad jag blev när jag hittade detta forum.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
Svar till: Första dagen som gräsänka
Information om dig: