Hem Forum Invidzonens forum förlorar min bästa vän

Visar 3 svarstrådar
  • Författare
      miss
      Medlem

Det är jättejobbigt just nu. Han har bestämt att han inte orkar, han behöver fokusera på sitt jobb och sin kommande mission. Därmed tycket han att det var bättre att vi dela på oss. Efter fem år tillsammans och 5 månader som sambo måste jag nu flytta. Det jobbigaste är att jag förlorar min bästa vän under den svåraste perioden i hela mitt liv. Det är honom jag alltid pratat med, delat allt med och som alltid fått mig att må bättre. Och nu har jag inte det längre. Han tycker vi ska bryta helt ett tag, kanske kan vi börja prata igen om ett tag men inte nu. Känns verkligen piss. Han sa samma sak att det kändes som att förlora sin bästa vän, men att han inte trodde att vi skulle förlora varandra, vilket känns lite lättnade i situationen. Tanken på att en dag få tillbaka min bästa vän känns tröstande. Även om jag idag helst hade velat få tillbaka både min bästa vän och min partner.

Klara
      Medlem

Blir tårögd när jag läser dina rader. Jag vill ändå säga att du klarar det här. Vi förlorar men vi vinner också ngt nytt i slutändan. Det är du och ditt liv som gäller nu. Försök (även om det är svårt) att bara tänka på dig själv!

miss
      Medlem

nej det är inte lätt. På ett sätt är det väl en fördel att han veckopendlar så han har vari borta hela tiden sedan han sa det. Vi har haft väldigt lite kontakt. Men jag vill ju ha kontakt, jag vill inte att detta ska vara slutet! Jag tror på oss, jag tror inte han tappat känslorna utan bara blockerat dem för att stålsätta sig inför vad som komma skall. Jag vet inte om det är en naiv tanke och att jag bara sårar mig i längden men det är min magkänsla. Behöver du prata kan du bara höra av dig. Vi kan byta mail om du vill. Styrke krama

Anonym
      Gäst

“Jag känner med dig… Du är inte ensam… Själv så blev jag helt oväntad dumpad av min sambo när han kom hem efter sin mission nu i slutet på maj:( Vi har aldrig ens bråkat! Allt har varit toppenbra, tom under missionen… Åtminstone trodde jag det… och det är även vad han har uttryckt… men vem vet han kanske bara ljög… Jag får inte hans historier att gå i hop och han verkar inte ens förstå det själv. Han påstår nu att det inte har med missionen att göra, men han verkar inte helt övertygad… det känns som om någon kidnappade min sambo i Afghanistan och skickade hem en kopia:( Semestern som jag sett fram emot enormt då jag skulle få tid med min Älskling närmar sig… men nu har jag bara en låååång semester, men ingen Älskling att dela den med:( Energinivån var på sparlåga när han kom hem och jag hann inte ladda nya krafter innan han släppte denna bomb om att han ville göra slut… nu vet ALLA att han är hemma och är överlyckliga för min skull och jag får frågan hela tiden

Visar 3 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.