Hem Forum Invidzonens forum Förälder

Visar 5 svarstrådar
  • Författare
      M
      Medlem

Min son åker idag till Afghanistan.
      Trodde aldrig att det skulle vara så jobbigt!
      Gud! jag bara gråter hejdlöst och kan inte få stopp på det.
      Man vet aldrig hur man själv kommer att reagera i en sådan situation. Det är sååå jobbigt! Finns det någon förälder med i det här forumet? Vad har ni för erfarenheter?

M
      Medlem

Jag är ingen förälder, utan flickvän. Men jag vet att det är jobbigt. Idag har det gått två veckor sen han åkte och först nu i helgen började det kännas bättre för mig! Så det går över 🙂
      Skickar en stor styrkekram till dig!

Invidzonen
      Medlem

“Hej M!
      Det är ok att gråta och det kommer att sluta. Jag är själv mamma till en son som har varit iväg på mission och vet hur jobbig avresedagen kan vara.

En av mina erfarenheter är att det är skönt att få ur sig oro, glädje, ledsamhet.

Du kan hämta styrka och hjälp här på forumet,som du just nu gör. Sen finns chatten och möjligheten att maila med någon av oss mentorer.

Föräldrazonen finns här på Invidzonen och där är vi två mentorer som själva är föräldrar.
      Kika in under fliken “”Om oss”” där hittar du kontaktuppgifter till oss i föräldrazonen och övriga mentorer.

Varma styrkekramar!
      Siv, mentor Invidzonen

M
      Medlem

Tack så mycket för era svar! Det känns skönt att veta att man inte är ensam om att tycka att det här är jätte jobbigt.
      Kram på er också!

Fa
      Medlem

Hej!
      Roligt o höra att man inte är ensam med att må dåligt. Nä…ska inte säga roligt för det är det inte. Min son åkte också iväg nu o tårarna bara flödar. Fattar inte…vuxen man o här sitter man o lipar. Jädra ungar. Kram till Dig! Vi fixar detta! <3

M
      Medlem

Snart har en vecka gått sedan sonen åkte. Det känns faktiskt bättre. Han har både ringt och mailat. Det känns skönt! Klart man tänker och oroar sig men jag tror visst att vi kommer att klara detta. Kram på dig Fa!

Visar 5 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.