Hem Forum Invidzonens forum F*n vad bra vi är!

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

“Jag har följt forumets olika trådar och diverse bloggar, däribland favoriten “”I skuggan av Hindu Kush””, sen i höstas. Min högt älskade pojkvän har hunnit med en kortare sväng till Afghanistan och ska till hösten iväg igen. Jag vill säga att jag är så fruktansvärt stolt över honom och alla hans kollegor som offrar allt för ett annat land och dess invånare. Inte bara genom att åka långt hemifrån utan även på hemmaplan så går mycket energi åt en inte alltid så bra organiserad arbetsplats. Jag visste redan när jag träffade honom och har bara blivit mer övertygad över tiden att “”en gång soldat, alltid soldat””. Det kan hugga i hjärtat när jag tänker på att det finns en del av honom som jag aldrig kan dela med honom fullt ut. När hugget kommer så försöker jag alltid slå tillbaka, med varierande resultat, med att F*N VAD VI ÄR BRA! VI är både han och jag som par som fixar det här, men jag tänker även på alla andra anhöriga: föräldrar, syskon, partner, barn, vänner. Alla gör vi en viktig insats.

Tänk att vi så osjälviskt lånar ut det viktigaste i vårt liv för att någon annan ska få det lite bättre. Vi som lever och har det bra i lagom-landet Sverige. Tänk att vi kan se bortom våra vardagsproblem. För vi kommer stundtals må dåligt i den egna ensamheten och vi kommer mötas av stöttning från omgivningen som alltid känns fel trots deras välmenade ord. Ja tänk vad bra vi är!!!

Och tänk vad bra det känns när man hittar Den person som sitter i samma sits, som säger de rätta orden och känner igen tankarna och känslorna. Då känns livet lite lättare i väntan på att den viktigaste människan som finns kommer hem igen!”

#54195 Svara
    ninne
    Medlem

Ja fy sjuttsingen, hejja osss!!!

#54197 Svara

“Vad fint skrivet det här med att vi “”osjälviskt lånar ut det viktigaste i vårt liv för att någon annan ska få det det lite bättre””!!!!! Fick tårar i ögonen när jag läste det…Min man åkte iväg på sin mission inom Polisen för ett par veckor sedan och sedan dess har det varit tufft, riktigt tufft ibland, men det har gått bra, riktigt bra faktiskt när jag tänker på det närmare. Jag och 3-åringen här hemma, klarar oss fint. Visst saknar vi vår älskade make/pappa mer än jag någonsin kan säga med ord, men han är ständigt med oss på något förunderligt vis i våra tankar och drömmar och vi pratar mycket om honom, och så ofta vi får möjlighet också via tel eller skype. Detta verkar vara ett kanonforum. Första gången jag är inne nu, men lär inte bli den sista……KRAM PÅ ER ALLA!!!!!”

#54199 Svara
    Anh. fs22
    Medlem

“@Guldstjärnan

Jag har också en treåring och kan varmt rek. nära & kära dockan. Eller som mina barn säger: “”Pappa dockan””

Den är super när “”pappasjukan”” slår till!

Kram från mig!”

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
Svar till: F*n vad bra vi är!
Information om dig: