Hem › Forum › Invidzonens forum › Festande…
- Detta ämne har 14 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast för 1 vecka, 3 dagar sedan av
Anhörig.
-
FörfattareInlägg
-
orolig
MedlemJag mår inte alls bra. Är orolig hela tiden.
Mission min kärlek är på handlar mest om att grilla, festa och dricka!!!
Vet inte hur länge jag kommer orka 🙁undrande
MedlemVart befinner de sig om de får dricka?!?
Fundersam
MedlemHimla konstigt att det kan festas eftersom det är alkoholförbud, iaf för Mali03 enl uppgifter av min man som befinner sig där nu. Tycker det kommer fram mer o mer saker som avviker från alla de uppgörelser som gjorts. Inte konstigt att vi här hemma blir fundersamma på vad som egentligen försegår där nere!
mamma K
MedlemJag har också hört att det råder alkoholförbud!!! I Mali !
Festande låter mycket konstigt! Pratade med sonen idag han beklagade sig mest om maten! Saknade grönsaker !!!Tydligare
Medlem“Det skulle väl vara bra om “”Orolig”” (ts) specificerade vilken insats det gäller, för jag vågar NÄSTAN lova att det inte förekommer ngn alkohol på Mali03. Möjligtvis, kanske, eventuellt till högtid som jul eller påsk men då är det max 2 som gäller. Men mig veterligen (daglig kontakt i en månad m Mali03) så “”grillas”” det inte där heller, så med största sannolikhet syftar ts på ngn annan insats.”
mamman
MedlemHar precis fått hem sonen från Mali02 idag. Och de tidigare gånger han varit hemma har vi prata en del om vad som finns att tillgå därnere. Han hade vid två tillfällen fått en öl per tillfälle, och då var det under speciella tillfällen som något lokalt uppträdanden inne på Campen. Annars har det varit alkoholförbud.
Orolig och trött
MedlemNä…detta är inte i Mali.
Hjärta
MedlemOrolig,
hur mycket kommunikation kan ni ha? Kan du ta upp ämnet med din kärlek? Kan du berätta om din oro och hur den påverkar dig tänker jag.
StyrkekramarEmma
MedlemHej Orolig,
Enligt vad vi fått höra så finns det strikta regler kring alkohol och insats. Men det skiljer sig något beroende av vilken insats de befinner sig på. Vi tar ändå frågan vidare till FM så får de ge oss det korrekta svaret.Emma
InvidzonenCarina
Medlem“Där min anhörig är finns det alkohol. Det t o m serveras alkohol på resturangen inne på “”campen””.
Jag tycker också att det känns fel på en mission…men…å andra sidan är det en del jag tycker är fel “”glad gubbe”””Anhörig
MedlemOch det korrekta svaret är..?
A.
MedlemDet är olika på olika missioner.
Anhörig
Medlem“Tänkte på Emmas svar till signaturen “”orolig””
att FM skulle svara.Personligen så är jag intresserad av att veta vad det är för policy runt alkohol vid utlandsmissioner i Fm.”
Lina
MedlemAlkohol
Vi har tagit del av kontingentsorden för Mali03 och där står det att det råder ett generellt förbud mot att dricka alkohol. Avsteg ges endast av kontingentschef. Det brukar inte skilja så mycket mellan de olika insatserna och huvudregeln är att man inte ska dricka alkohol.
Lina S
InvidzonenAnhörig
MedlemTack för svar Lina
-
FörfattareInlägg