Hem Forum Invidzonens forum Festande…

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    orolig
    Medlem

Jag mår inte alls bra. Är orolig hela tiden.
    Mission min kärlek är på handlar mest om att grilla, festa och dricka!!!
    Vet inte hur länge jag kommer orka 🙁

#55921 Svara
    undrande
    Medlem

Vart befinner de sig om de får dricka?!?

#55923 Svara
    Fundersam
    Medlem

Himla konstigt att det kan festas eftersom det är alkoholförbud, iaf för Mali03 enl uppgifter av min man som befinner sig där nu. Tycker det kommer fram mer o mer saker som avviker från alla de uppgörelser som gjorts. Inte konstigt att vi här hemma blir fundersamma på vad som egentligen försegår där nere!

#55925 Svara
    mamma K
    Medlem

Jag har också hört att det råder alkoholförbud!!! I Mali !
    Festande låter mycket konstigt! Pratade med sonen idag han beklagade sig mest om maten! Saknade grönsaker !!!

#55927 Svara
    Tydligare
    Medlem

“Det skulle väl vara bra om “”Orolig”” (ts) specificerade vilken insats det gäller, för jag vågar NÄSTAN lova att det inte förekommer ngn alkohol på Mali03. Möjligtvis, kanske, eventuellt till högtid som jul eller påsk men då är det max 2 som gäller. Men mig veterligen (daglig kontakt i en månad m Mali03) så “”grillas”” det inte där heller, så med största sannolikhet syftar ts på ngn annan insats.”

#55929 Svara
    mamman
    Medlem

Har precis fått hem sonen från Mali02 idag. Och de tidigare gånger han varit hemma har vi prata en del om vad som finns att tillgå därnere. Han hade vid två tillfällen fått en öl per tillfälle, och då var det under speciella tillfällen som något lokalt uppträdanden inne på Campen. Annars har det varit alkoholförbud.

#55931 Svara

Nä…detta är inte i Mali.

#55933 Svara
    Hjärta
    Medlem

Orolig,
    hur mycket kommunikation kan ni ha? Kan du ta upp ämnet med din kärlek? Kan du berätta om din oro och hur den påverkar dig tänker jag.
    Styrkekramar

#55935 Svara
    Emma
    Medlem

Hej Orolig,
    Enligt vad vi fått höra så finns det strikta regler kring alkohol och insats. Men det skiljer sig något beroende av vilken insats de befinner sig på. Vi tar ändå frågan vidare till FM så får de ge oss det korrekta svaret.

Emma
    Invidzonen

#55937 Svara
    Carina
    Medlem

“Där min anhörig är finns det alkohol. Det t o m serveras alkohol på resturangen inne på “”campen””.
    Jag tycker också att det känns fel på en mission…men…å andra sidan är det en del jag tycker är fel “”glad gubbe”””

#55939 Svara
    Anhörig
    Medlem

Och det korrekta svaret är..?

#55941 Svara
    A.
    Medlem

Det är olika på olika missioner.

#55943 Svara
    Anhörig
    Medlem

“Tänkte på Emmas svar till signaturen “”orolig””
    att FM skulle svara.

Personligen så är jag intresserad av att veta vad det är för policy runt alkohol vid utlandsmissioner i Fm.”

#55945 Svara
    Lina
    Medlem

Alkohol

Vi har tagit del av kontingentsorden för Mali03 och där står det att det råder ett generellt förbud mot att dricka alkohol. Avsteg ges endast av kontingentschef. Det brukar inte skilja så mycket mellan de olika insatserna och huvudregeln är att man inte ska dricka alkohol.

Lina S
    Invidzonen

#55947 Svara
    Anhörig
    Medlem

Tack för svar Lina

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
Svar till: Festande…
Information om dig: