Hem Forum Invidzonens forum Får ett nervsammanbrott snart!

Visar 4 svarstrådar
  • Författare
      Hanna
      Medlem

Orkar inte med att ha min sambo borta o aldrig veta om han är ok…trodde aldrig att det skulle vara så jobbigt,o det jobbigaste kanske är att ingen annan jag känner är i samma sits :`(

C
      Medlem

Min har inte hunnit åka iväg än men det kommer det också. Jag känner inte heller någon som är i samma situation men har fått kontakt med en annan anhörig som bor inte så långt från mig så vi har bestämt att vi ska göra ett försök till att stötta varandra. Det jag försöker tänka är att inga nyheter är goda nyheter. Om något skulle ha hänt vår soldat så skulle vi veta det. Försvaret säger ju att de försöker se till så att vi är de första som vet om något har hänt. Så inga nyheter är för mig bra nyheter, i alla fall ska jag försöka ha de tankarna även när han har åkt :-S Mitt tipps till dig är att kolla om du har någon anhörig som bor rellativt nära dig så ni kan ha kontakten. För även om vi har familj och vänner som stöttar oss så är de inte i samma situation. Det är mitt tipps. Hoppas det blir bättre. Kram

Jasmine
      Medlem

Du är inte ensam… men ibland känns det nog så för alla oss anhöriga. Jag själv försöker ta mig igenom dag för dag. Ibland flyter de på så snabbt att man knappt hinner tänka efter och vissa dagar går så långsamt att man vill klättra på väggarna. Det svåraste är nog att försöka hålla missionen lite på distans, men för att orka är det nog precis vad man behöver göra. Som föregående talare skrev. Händer något får vi garanterat veta… Sköt om dig själv lite extra, ibland behöver man ta ledigt från allt tankearbete. *Kram* och hoppas din morgondag blir bättre!

H
      Medlem

Tack! Känns skönt att det finns några andra som förstår,o ja jag vet ju oxå att jag får reda på nåt först av allt,men min största rädsla är att om telefonen ringer o det är skyddat nr,vet jag inte om det är han som ringer eller om det är nån som ringer för att säga att nåt hänt! Vissa dagar går bättre,men ibland tänker jag jag så mycke så jag drar på mig sån fruktansvärd huvudvärk,o då måste jag bara gråta för att allt ska släppa. Jag hoppas som ni säger att jag hittar nån i närheten i samma sits. Men tack för erat stöd,det värmer! Kram

Anonym
      Gäst

Hej Hanna,

Visar 4 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.