Hem Forum Invidzonens forum Ett år?

Visar 3 svarstrådar
  • Författare
      Ettår
      Medlem

“Jag sitter och funderar på det här med utlandstjänst som varar längre än sex månader. Min man gjorde en sexmånaders tur till A och det gick bra. Givetvis tar det tid att återkomma och det är en omställning men jag skulle inte säga att det påverkat vårt förhållande i en negativ riktning, mer att vi fått anpassa oss och det har gjort oss gott. Vi är starka tillsammans och det känns bra.

Han har lyft frågan om en längre mission/observationstjänst. Ett år. Jag sa först blankt nej, sviterna från första missionen hade inte lagt sig och come on.. det tar tid att anpassa sig till det här livet.
      Men samtidigt kan jag inte låta bli att fundera. Det här är hans jobb. Jag visste det när jag valde honom till partner. FM är inte något dåligt för mig utan tvärtom. Att jag sa nej vid ett år tror jag att tillfället när det togs upp var illa valt och att det var nära inpå A missionen.
      Så jag funderar. Och vi genomgår nu en stor satsning på mig i vår relation, jag är den som lyfts fram i relationen och vi satsar på min karriär. Det är viktigt för mig och min man stöttar mig till fullo oavsett hur många år det tar. Det är min tur.
      Och i det här kan jag inte låta bli att fundera på det här med en ettårs mission. Det är lång tid. Ett halvår gick förvisso rätt fort men ett år.. hur gör man? Jag vänder mig till er som varit med om det här men även er som vill uttrycka åsikter- hur GÖR man en ettårs mission?
      För någonstans inom mig börjar jag komma till en punkt där jag ser och tycker att en själv är viktigt. Jag har inget behov av att ha honom hemma “”jämt””, vi fungerar bra när vi är åtskilda för vi har ett bra sätt att kommunicera. Jag tror på att utveckla sina möjligheter för det gör oss starkare som människor och det gör oss lyckliga.
      Men hur gör man ett år?”

FD
      Medlem

Hej! Ett år gick bra måste jag nog säga så här i efterhand. Visst är det ett helsikes saknande men jag hade mycket på jobbet och hade som mål att träna, bli sund och ha ett sista år som ensam (men med partner). Har ni inte barn än så passa på innan, det blir så mycket lättare inte minst för att man kan träffa andra lite lättare om man känner sig ensam. Vi lärde oss att ta vara på varandra och jag lyckades faktiskt uppnå alla mina delmål. Inklusive måla om hemma. Kram!!!

Ettår
      Medlem

Hej FD,
      tack för en bra input! Jag tänker lite som du, att man får jag-fokusera under den tiden. Det är nog tiden ett år, 12 månader, som skrämmer mig. Det är en lång tid. 6 månader är överskådligt det här blir stort.

Kram, kul att allt gick så bra för er!

FD
      Medlem

Hej igen! Tack själv för att du lyfter frågan… Inser att jag lät som att det var hejjsan, hoppsan! Det är lätt att säga så i efterhand,

Jag tycker verkligen att alla som är under insats hemma är så stööört starka! Det är inte lätt! Det ska gudarna veta!

Kram igen!

Visar 3 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.