Hem Forum Invidzonens forum Ett år sedan

Visar 2 svarstrådar
  • Författare

Mars 2012 vill jag helst glömma. Min pojkvän hade varit i Afghanistan sedan november och jag var förvirrad, rädd, ensam och arg. Så här efteråt skulle jag vilja säga till mig själv att jag istället skulle ha utmanat mig själv. Gjort något oväntat och spännande. Tagit vara på mina vänner och min familj. Festat med tjejgänget, rest bort över en helg och njutit av våren.

Jag gjorde sällan något av det där. Istället grät jag floder, sov aldrig, väntade på samtal och fylldes av skuldkänslor så fort jag roade mig. Min älskade pojkvän var ju ute i i en livsfarlig öknen och frös om nätterna, hur kunde jag stå på ett dansgolv med en god drink i handen och skratta?? Jag gjorde det ett fåtal gånger och de kvällarna slutade i tårar. Det ångrar jag idag. Det var ju hans beslut att åka iväg. Hans beslut att slita dygn, veckor i sträck och offra sitt liv. Hans beslut att lämna mig kvar hemma. Det hade inte varit konstigt om jag passat på att roa mig och sysselsätta mig med sådant som får mig att må bra. Kontrasten att jag var ute och dansade och att han sov långt ute i öknen var hans val. Inte mitt.

Det är en så konstig situation så man kan inte förutspå hur man ska reagera. Kärlek är komplicerat, särskilt i en krigssituation. Men vi klarade det. Hela sommaren var ett helvete, helt ärligt Jag var arg, hur kunde han lämna mig? Hur vågade han ens säga att han inte orkade älta allt när jag hade stått ut i 6 månader av oro för hans skull. Och han tyckte det var jobbigt att se mig gråta några ggr i veckan (när jag försökte komma tillbaka till det normala och avsluta det gamla). Jag hade gråtit mig till sömns fler ggr än jag kan räkna i 6 månader. Många ggr trodde jag att vi skulle ge upp båda två. Men hörni, störst av allt är kärleken. Idag är vi sambo, lyckliga och på språng i livet.

Alla ni tappra själar som är precis som jag var, försök att roa er. Försök att inte vänta på att telefonen ska ringa hela tiden. Stäng av den och träffa en vän ikväll, gå ut och ta en drink eller boka en weekend. Gör något som DU vill och älskar. Det spelar ingen roll hur mycket man oroar sig, tyvärr. Glöm inte bort er själva. Det ångrar jag mest av allt. Och jag lovar, man blir starkare tillslut, både personligen och tillsammans.

slutagråta
      Medlem

vilka härliga ord!!!!!!!!!!!!! TACK!!!!!!!

igloo
      Medlem

Det är precis så det är 🙁

Visar 2 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.