Hem Forum Invidzonens forum Ensamt nyår

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Lilo
    Medlem

Nyår tycker jag alltid har varit så himla överskattat, jag är dock väldigt social och brukar ha tusen saker att göra. Nu är min sambo i Afghanistan och jag tog frivilligt på mig att vara kattvakt för att jag inte känner för att göra något. Jag känner inte för att stå ensam på tolvslaget och se alla andra med sina respektive, jag känner för att ligga i sängen och käka godis och tycka synd om mig själv.

Men även om det är självvalt så känns det rätt ensamt. Att inte ha någon att skåla in det nya året med. Men kan ändå inte förmå mig att komma iväg på något och nu måste jag dessutom ta hand om katten.

Det är så himla mycket konstiga känslor. Känner mig som en galen katt-kvinna som sitter hemma men förmodligen skulle jag känna mig lika ensam bland alla människor.

Det är märkligt hur jul och nyår verkligen är den ensammaste tiden på året. Hur har ni löst det och hur tänker ni?

#50975 Svara
    Maria
    Medlem

“När min make var i väg så firade vi jul med makens släkt hos hans syster. Lyckan var total när han även lyckades ringa oss på julaftonen. Jättehärligt och jättejobbigt på en och samma gång. Jag fick gå undan en stund och låta tårarna rinna och torka.

Nyår “”firade”” jag och barnen hemma och tog det bara lugnt och gjorde det som vi ville för den dagen/kvällen. När barnen somnat så tog jag ett glas bubbel och försjönk i en bok… det var också skönt!”

#50979 Svara
    fru gus
    Medlem

“För två nyår sedan var “”själv”” på nyår. Trots att barnen var runt mig kändes det som jag var halv. Vi hälsade på hos min mamma, men jag ville bara hem, han kändes närmare där.
    Finaste minnet var en ljuslykta som flög över himlen vid tolvslaget (sandtid).
    Det svider värre vid såna tillfällen när man förväntas vara tillsammans. Brukar försöka tänka att “”jaja, nu var det så men snart är det vi igen””. Inta alltid det hjälper, men ett försök i a f.
    Önskar dig en god fortsättning och hoppas att du snart får rå om din sambo.
    Kram”

#50977 Svara
    Anonym
    Gäst

“Å förstår din känsla!! Blev bjuden på de ena o tredje nyårsfirande men att fira med massa andra lyckliga par som får skåla in de nya året tillsammans kändes inte aktuellt. Va helt inställd att köra som du, själv hemma! Dock lyckades två kompisar övertala mig att va med dom. Men lycka efter dessa helger va ju enorm! Jul o nyår va hemskt!!! Detta år har vi fått fira tillsammans iaf. Hoppas du klarar dig med katterna, bara timmar kvar sen är dagen över

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
Svar till: Ensamt nyår
Information om dig: