Hem Forum Invidzonens forum ensam

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    E
    Medlem

och så kom fredagen igen……..och helgen ….och ensamma kvällar…

#51415 Svara
    fru gus
    Medlem

“Visst är fredagar värst?
    Den kvällen är så “”helig”” för oss så det svider extra mycket nu.

Ett litet tips i all välmening: Laga eller köp hem något riktigt gott som bara du tycker om (jag skulle nog valt rotmos och fläsklägg : )
    Köp några rosor till bara dig från dig själv och passa på att lägga ner favoritchokladen i korgen. Det är du värd som kämpar på!
    Kramar från en annan ensam”

#51417 Svara
    E
    Medlem

tack

är så trött och ledsen på att sitta här kväll efter kväll

ingen som ringer och frågar om jag vill ha sällskap

känner mig väldigt ensam

#51419 Svara
    T
    Medlem

Vet hur det är och det känns inte alls roligt….
    Ring dina vänner och bjud in dig själv 🙂 Dom blir nog glada om du ringer

Kram

#51421 Svara
    Elin
    Medlem

“Fredagar är förbannat jobbiga, och sen helgen därtill. Istället för härliga, långa frukostar med långa diskussioner om DN:s artiklar sitter jag där själv, och utbrister ibland “”HAH, titt….””. Ja, efter 4 månader har jag fortfarande inte lärt mig att ingen kan kolla vad för sjukt som händer i världen. Det är nästan det värsta tycker jag, att konstant påminnas om att man är ensam.
    Fru Gus kom med några bra förslag tycker jag! 🙂 Planera att ha mysigt och ta det lugnt, ring någon vän kanske, visa för dem att du behöver dem just nu.
    Kram!”

#51425 Svara
    E
    Medlem

Jag trodde verkligen att fler skulle höra av sig.
    Ingen har hört av sig………
    Ingen som frågar om jag och barnen vill komma och äta
    Trodde jag hade fler vänner som skulle fråga om jag ville ha sällskap

Ledsen och besviken…..ja 🙁
    Men folk har sitt eget liv och inte tid med andra
    Den bistra sanningen

#51427 Svara
    fru gus
    Medlem

Nu har vi snart klarat av den här helgen också!
    Här har det bjudits på nästan-sommarvärme, det vara uppskattat kan jag lova.Underlättade!

Vi måste komma på ett bra sätt att ta oss igenom helgerna tillsammans. Hur?

Kramar till alla ensamma

#51429 Svara
    Mia
    Medlem

Mer prat här kanske kan vara ett sätt? Även om det inte är samma sak som att sitta tillsammans med någon så är det skönt att veta att det finns andra där ute som gärna pratar. Ett forum kan vara ett ganska bra sällskap.

#51423 Svara
    Anonym
    Gäst

“Jag känner också igen mig….
    När min sambo var i väg så kommer jag ihåg att många av mina vänner sa att “”nu skulle jag få komma o äta middag med dom i stort sett varje kväll””…
    Som ni förstår blev det ju inte riktigt så, tror att det var en kompis som ringde under 6 månader o sa att jag inte fick sitta själv utan måste komma över till dem o äta.

Jag klandrar ingen av mina vänner för det jag förstår att det är svårt att förstå o deras liv rullar ju på precis som vanligt. Man vet ju själv hur fort det går o hur lite man hinner.

Ibland kanske man måste vara så där “”osvensk”” o bara ringa upp vännerna o bjuda in sig själv precis som nån skrev.
    Fru Gus tips om egenkväll är också bra, jag hade många sådana under missionen o hur sjukt det än låter kan jag i dag när sambon är hemma sakna att ha den där kvällen helt för mig själv…

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
Svar till: ensam
Information om dig: