Hem Forum Invidzonens forum Ensam igen…

Visar 4 svarstrådar
  • Författare
      TT
      Medlem

Nu var första leaven över… så UNDERBART det har varit att ha honom hemma! Vaknat utan att ha en orolig klump i magen och inte behöva fundera på hur han har det och om han mår bra… Men nu är det slut och vi är tillbaka där igen, det känns tungt och som jag har gråtit. Både innan han åkte och efter. Alla kläder som ligger kvar och påminner om honom räcker för att allt ska brista. Men jag vet att det blir iaf lite lättare och jag vet att jag kommer klara av det även om jag hatar den här situationen. Försöker tänka att det positiva med att han åker är ju att vi kommer närmare slutet på det här. 1/3 mission avklarat!

Det som faktiskt är positivt med den här missionen är att jag vet att vi har en stark och bra relation, jag skulle aldrig stanna i den här situationen om jag tvivlade på oss, så psykiskt påfrestande är det ändå. Jag uppskattar vardagliga saker mer, saker jag till och med stört mig på innan är det jag saknar mest. Att få åka och handla ihop, städa tillsammans, att någon bara kommer hem, somnar i soffan, hans strumpor som han alltid slänger bredvid soffan osv… Jag känner också en enorm lycka och kärlek till min familj och mina vänner. Är så oerhört tacksam för alla fina människor jag har i mitt liv. Det är så lätt att ta allting förgivet, den här missionen sätter perspektiv på det tycker jag.

T
      Medlem

“Så roligt att läsa ditt inlägg :-D. Jag blir så glad och visst är känslan att “” det här klarar jag”” fantastisk? 😀
      Kram <3"

Härligt att du ser det positiva! Och att man får perspektiv på saker och ting under en mission kan jag verkligen hålla med om. Man värdesätter de små sakerna i vardagen mycket mer, i alla fall känner jag att jag gör det.
      Kram!

T
      Medlem

Jag håller med er alla tre! Jag kan fortfarande sakna dom där härliga känslorna som en mission faktiskt innebär! Bara en sådan sak som att räkna ner dagarna till leave kan jag sakna riktigt mycket. Känslan av att det känns lite bättre för var dag som går är faktiskt underbar så här i efterhand. Man ska bara ta sig igenom elendet 🙂
      Kämpa vidare! Nu återstår det bara 2/3 🙂

Kram!

T
      Medlem

Jag håller med er alla tre! Jag kan fortfarande sakna dom där härliga känslorna som en mission faktiskt innebär! Bara en sådan sak som att räkna ner dagarna till leave kan jag sakna riktigt mycket. Känslan av att det känns lite bättre för var dag som går är faktiskt underbar så här i efterhand. Man ska bara ta sig igenom elendet 🙂
      Kämpa vidare! Nu återstår det bara 2/3 🙂

Kram!

Visar 4 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.