Hem Forum Invidzonens forum En tung dag

Visar 5 svarstrådar
  • Författare
      okänd
      Medlem

Fick ett sista samtal från min son innan dom skulle gå på bussen, han lät förväntansfull att äntligen efter månader av övning äntligen få komma iväg. vi sa jag älskar dej till varandra det sista o la på men sen kom tårarna nu kom känslan av tomhet. men som han sagt hela tiden 6 mån går fort snart är jag hemma igen men ändå……………..

Det kanske inte känns som att 6 månader går fort just nu när du precis sagt hejdå, men på något konstigt vis så gör det ändå det.
      Man får vara ledsen o tårarna får rinna, låt det få vara så helt enkelt.

Mitt tips är att ta kontakt med någon av Invidzonens mentorer, det är jätteskönt att ha nån att maila eller prata med när det känns som tyngst. Nån man inte behöver förklara allt för utan som faktiskt förstår precis hur det känns.

Styrkekramar till dig, sträck på dig och var stolt över din son som gör något fantastiskt för andra människor som inte har det lika tryggt och bra som vi här hemma!!

Mentor Elke
      Medlem

En massa styrkekramar till dig! Vi finns här, hör av dig. Elke mentor för Föräldrazonen

mamman
      Medlem

Först av allt är det tillåtet att vara ledsen sakna, ja hela registret av känslor. Tillåt dig känna och du är inte ensam om att känna eller har känt så här.

Var också stolt över det han gör och att han väljer sin väg i livet. Sen inte sagt att man som förälder gillar valet 🙂

Jag kan varmt rekommendera InvidZonen, forumet här, chatten, mail och tfn samtal är ett jättebra sätt att “”prata”” av sig på.

Styrkekramar!”

MiaMaria
      Medlem

“Hej!
      Imorgon är det två veckor sedan de åkte. Har fått telefonsamtal och sms, men ändå var det jättetungt igår. Ledsen mest hela dagen. Fånigt egentligen att det var just igår som var svårt eftersom jag tycker att “”mors dag! är ett kommerciellt jippo! Men ibland är det svårt att styra tankarna i positiv riktning. Jag hoppas det kan vara lite stöd för dig att veta att det finns fler mammor som känner som du!
      Fast jag är ju superstolt över att vara mamma till en son som valt sin väg!”

Anonym
      Gäst

“Imorgon kommer det också vara en tung dag. Kanske ännu tyngre, för då blir det riktigt påtagligt att du inte kan ringa honom hur som helst.
      Han kanske hinner ringa dig och då får du uppleva den riktiga berg och dalbanan.

Vi är många på forumet, även om det inte uppdateras för ofta.
      Chatten är öppen Varje torsdag.
      Det finns bloggar i bloggstallet och sen kan det kanske hjälpa att kräka av sig ordentligt i en egen anonym blogg? Eller vara öppen?
      Det finns även grupper på Facebook.
      FS25 blir väll mer aktuellt än 24:an som jag är med i

Visar 5 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.