Hem Forum Invidzonens forum Efterprep?

Visar 15 svarstrådar
  • Författare
      Lisa
      Medlem

I våras kom ett förslag om att det vore mycket bra med en efterprep. Har det hänt något mer. Har för mig att det skulle tas upp på möte hos Soldahemsorg nu i september.

Maken
      Medlem

Jag och min fru skulle gärna gå på efter preep MEN INTE i regi vid det lokala soldathemmet som finns. Sekretess och ngn form ändå av anonymitet existerar då inte.

Fram för efterprep fortfarande i Sensus regi med erfarna kursledare.

Nanne
      Medlem

Vi vill också gå på efter-prep, gärna med samma ledare som på prepen. Fristående från hemmaförbandet, så att man slipper skitsnack på stan. Lider med de som drabbats av det.

Hej alla! Vi kollar genast upp detta, och vidarebefodrar synpunkterna. Återkommer å det snaraste.

Kram från Cesilia

“Hej alla! Jodå, Svenska Soldathemsförbundet jobbar för att ta fram ett kurskoncept, vilket i första hand kommer att rikta sig till par där den ena parten varit på utlandstjänstgöring.
      Det är tråkigt att läsa om några som drabbats av så kallat “”skitsnack”” på stan, för så vitt jag vet brukar kursledarna vara mycket noga med att poängtera att det som sägs på kursen, stannar på kursen, men det är ju givetvis upp till varje deltagare att bestämma sig för att följa detta.
      Själva PREP-kurserna arrangeras sedan 2010 av Svenska Soldathemsförbundet för alla försvarsmaktsanställda med partner, och således har inga kurser arrangerats av vare sig Sensus eller något lokalt soldathem.
      Om det finns några fler tankar och funderingar kring PREP eller övrig verksamhet, tar jag tacksamt emot synpunkter! Med vänlig hälsning Victoria Lundgren, Ansvarig för PREP, mail: victoria.lundgren@soldatghem.org

Sara
      Medlem

Mycket märkligt eftersom vi var på prep 2011 med Senus. Har kvar deras visitkort, de var mycket bra.

Maken
      Medlem

Hej Victoria!

Jag och makan var på kurs i Sensus regi och inte via Soldathemsförbundet.
      Det är i den övriga kontakten med/via soldathemmet som det brister i sekretess.

Maken
      Medlem

“Hej Victoria!

Jag och makan var på kurs i Sensus regi och inte via Soldathemsförbundet.
      Det är i den övriga kontakten med/via soldathemmet som det brister i sekretess.

Kanske ett “”större”” problem vid mindre orter där anonymiteten är svårare än ex. Sthlm.

Hej igen alla som gått en PREP-kurs! Det är väl lika bra att jag förtydligar mig, så att alla känner sig nöjda med svaret.

Under 2011 arrangerade Svenska Soldathemsförbundet 28 PREP-kurser på uppdrag av Försvarsmakten. Vid två av dessa kurser hade vi inte möjlighet att engagera våra egna ledare, varför vi hyrde in ledare via Sensus. De ledarna var kanske inte helt tydliga med att förklara att det var Svenska Soldathemsförbundet som vid det tillfället var deras uppdragsgivare och betalade deras arvode.

Svenska Soldathemsförbundet välkomnar till nya PREP-kurser under 2013. Se vår hemsida för aktuella kursdatum. http://www.soldathem.org Mvh Victoria Lundgren, PREP-ansvarig

Hej igen PREP-deltagare!

Jag glömde kommentera sekretessfrågan… Då det är jag själv personligen som tar emot alla PREP-anmälningar, så förstår jag inte på vilket sätt de lokala soldathemmen är inblandade i PREP-kurserna. Vid anmälan går det till så att man fyller i ett formulär på vår hemsida, och det skickas sedan direkt till mig. Vid anmälan får man också fylla i att man godkänner att kontaktuppgifterna används för att administrera kursen, och enligt nu gällande personuppgiftslag så har jag inte rättighet att spara dessa uppgifter permanent.
      Mvh Victoria Lundgren, PREP-ansvarig

Johan
      Medlem

Varför finns inte ansvariga ledare namngivna så att man har möjlighet att välja tillfälle så att man inte hamnar med ledare från det egna förbandet?

Hej!
      Vi brukar ange ledare för respektive kurs, men då ledarfrågan inte är löst för samtliga kurser har vi valt att avvakta lite. Håll utkik på vår hemsida, så kommer information om ledare inom kort!

Hej!
      Vi brukar ange ledare för respektive kurs, men då ledarfrågan inte är löst för samtliga kurser har vi valt att avvakta lite. Håll utkik på vår hemsida, så kommer information om ledare inom kort!

Hej alla, Tar fram den här tråden gällande efter-PREP, i hopp om att korrekt information kommer fram, genom att kommentera tråden så en hamnar högst upp på forumet igen.

För ytterligare kontakt med SSHF gällande PREP (och efter-PREP) är det nu Maria Wiklund (vikarierande PREP-ansvarig) som man ska kontakta 070-5711443 eller via mailadressen prep(at)soldathem(punkt)org.

Och som tidigare, hör av er om ni vill ha hjälp att bringa klarhet i något. Vi hjälper till så gott vi kan!

Kram från Cesilia på invidzonen

Polisfrun
      Medlem

Hej
      Min make är iväg som Polis i ett år och jag skulle gärna vilja gå på en efter-PREP . Jag/ vi har inte gått någon PREP innan han for tyvärr. Men det kanske inte har någon betydelse.

Elin
      Medlem

“Hemkomstkurs är under “”uppbyggnad”” enligt Soldathemsförbundet.

http://www.soldathem.org/viewNavMenu.do?menuID=13&oid=412″

Visar 15 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.