Hem Forum Invidzonens forum Efter PREP

Visar 4 svarstrådar
  • Författare
      Maria
      Medlem

Hej på er alla!
      Undrar om det är någon av er som gått på efter PREP, hur var det? Motsvarade det ni behövde/sökte?
      Var det bra kursledare?

Med vänlig hälsning Maria

Maria
      Medlem

Är det verkligen ingen som gått?
      Hoppas fortfarande på respons 😀

/M

Elvira
      Medlem

Hej!
      Jag tror inte den kursen har varit än, har för mig att den skulle startas nu i maj. Men kolla med soldathemmet för jag kanske minns fel 🙂

Här hittar du information om den pilotkursen som ska genomföras i maj månad.

Vi två igen!

Fördjupad relationskurs för försvarsmaktsanställda
      som gått PREP

Nu drar Svenska Soldathemsförbundet igång satsningen kring en uppföljningskurs till de PREP-kurser som vi i dagsläget erbjuder.
      Helgkursen riktar sig till de par som gått PREP, där ena parten varit på utlandstjänstgöring.

Målet med kursen är att säkra den goda kommunikationen och ge paren en förståelse för de effekter utlandstjänstgöring kan ha och de utmaningar man kan ställas inför i dessa situationer.

OBS! Kursen är friskvård, inte terapeutisk och lämpar sig därför inte för par i kris.

En Pilotkurs kommer hållas i vår 17-18 maj utanför Nyköping.
      Den startar med lunch på lördagen och avslutas söndag eftermiddag. I kursen ingår trivsamt boende med helpension på kursgård i ett dygn. Kursen är helt kostnadsfri för er som par, förutom kursmaterialet om 300 kr per deltagare (som även räknas som anmälningsavgift).

http://www.soldathem.org/viewNavMenu.do?menuID=69#sthash.A6QgUrZ6.dpuf
      http://www.soldathem.org/viewNavMenu.do?menuID=69

M
      Medlem

Ja då var det inte konstigt med låg respons 🙂
      Hade för mig att kurserna skulle startat hösten 2013.

Tack ändå!

Visar 4 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.