- Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 5 dagar, 19 timmar sedan av .
Hem › Forum › Invidzonens forum › Efter PREP
Hej på er alla!
Undrar om det är någon av er som gått på efter PREP, hur var det? Motsvarade det ni behövde/sökte?
Var det bra kursledare?
Med vänlig hälsning Maria
Är det verkligen ingen som gått?
Hoppas fortfarande på respons 😀
/M
Hej!
Jag tror inte den kursen har varit än, har för mig att den skulle startas nu i maj. Men kolla med soldathemmet för jag kanske minns fel 🙂
Här hittar du information om den pilotkursen som ska genomföras i maj månad.
Vi två igen!
Fördjupad relationskurs för försvarsmaktsanställda
som gått PREP
Nu drar Svenska Soldathemsförbundet igång satsningen kring en uppföljningskurs till de PREP-kurser som vi i dagsläget erbjuder.
Helgkursen riktar sig till de par som gått PREP, där ena parten varit på utlandstjänstgöring.
Målet med kursen är att säkra den goda kommunikationen och ge paren en förståelse för de effekter utlandstjänstgöring kan ha och de utmaningar man kan ställas inför i dessa situationer.
OBS! Kursen är friskvård, inte terapeutisk och lämpar sig därför inte för par i kris.
En Pilotkurs kommer hållas i vår 17-18 maj utanför Nyköping.
Den startar med lunch på lördagen och avslutas söndag eftermiddag. I kursen ingår trivsamt boende med helpension på kursgård i ett dygn. Kursen är helt kostnadsfri för er som par, förutom kursmaterialet om 300 kr per deltagare (som även räknas som anmälningsavgift).
http://www.soldathem.org/viewNavMenu.do?menuID=69#sthash.A6QgUrZ6.dpuf
http://www.soldathem.org/viewNavMenu.do?menuID=69
Ja då var det inte konstigt med låg respons 🙂
Hade för mig att kurserna skulle startat hösten 2013.
Tack ändå!
Invidzonen
Hantverkargatan 52, 112 31 Stockholm
Tel växel/kansli: 08-400 20 388
Anhörigtelefon: 0761-66 33 17
E-post: kontakt@invidzonen.se
Invidzonen är en partipolitiskt och religiöst obunden ideell förening som startade 2007 vars målgrupp är anhöriga till utlandstjänstgörande personal.
Copyright © Invidzonen | Webb av Bravo Webbyrå
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.