Hem Forum Invidzonens forum Efter missionen då? får man vara arg?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Lea
    Medlem

Hej…. ja svårt. Känner igen allt.

Låt det vara där ett tag, att försöka motarbeta verkar ta längre tid. Låt de andra känslorna finnas med precis som du gör. Det är det som är hela människan. Det är inte på det ena eller andra sättet utan någonstans mitt i mellan.

Mitt arga gick över när jag kände att jag fick ut något av det. Men det jätte arga var bara där ett tag.

Klart man blir förbannad när någon man älskar är utom räckhåll. Jag brukade tänka på alla dessa par som har varandra varje dag, jämt… Uppskattar de det? Nej… jag tror att de längtar emellanåt.
    …att få längta efter varandra, Och sakna varandra. Så där så man blir förbannad.
    Var rädd om dig <3. DU är duktig, varm och jag beundrar dig verkligen!

#49989 Svara
    Ja!
    Medlem

Kände att jag liksom kunde andas ut när jag läste ditt inlägg! Lite av det arga bara försvann. Precis så är det mitt i mellan och att få växa. Är inte där ännu. Men känner mig lugnare. Tusen kramar och tack! Nu mot sportlov!

#49991 Svara
    Lotta
    Medlem

“Åh, vad jag känner igen mig! Min make har gjort flera missioner och för varje gång känns det mer och mer som vi klarar oss själva. Ibland är jag jättearg och när han kommer hem tar det jättelång tid innan vi få rjämvikt igen. Min make brukar känna sig utanför och att han inte behövs, och det “”gör han ju uppenbarligen inte”” eftersom vi faktiskt klarat oss själva. Så småningom blir allt som vanligt igen. Jag kan med åren känna att det gör mig starkare/tuffare/modigare också eftersom jag faktiskt klarar allt själv. Så det är en utveckling för mig med! Kanske för dig med, även om du inte ser det nu. Och sen inser man ju att det är riktigt härligt att vara båda två, och att man båda behöver varandra.

Klart du får vara jättearg! Och ledsen, tycka synd om dig. Det hör till, alla de känslorna. Du är skitbra! Kram! “

#49997 Svara
    I
    Medlem

“Starka otroliga kvinna!! Ett år! Får tårar i ögonvrån. Och tack för du delar med dig det underlättar verkligen att få “”prata”” med andra!

Missade ett efterlängtat satellitsamtal i dag. Var mitt uppe i en tvåfrontskris med sönerna och struntade i telefonen för att vara lugn i stormen. På en sprakig linjenhälsar han besviket och lite ynkligt på svararen. F–n!

Jag är inte pyrande arg längre nu nästan lite cool i bland. Fast det flammar upp rejält i bland.

Det ska vara bra länge innan det blir ny mission iallafall.

Kram!
    Nu till min bästa ersättning för maken – Hela England bakar. Efter som jag somnar hela tiden så räcker programmet i 4 dagar. Perfekt! Kram alla modiga Hemmahjältar!”

#49985 Svara
    Anonym
    Gäst

“Detta är nog en fas men detta snurrar i mitt huvud. Jag älskar min man.

Jag har tagit min makes plats vid matbordet, jag bestämmer hemma. Vi skapar en vardag utan pappa. Det är skönt att ingen snarkar i sängen

#49993 Svara
    Anonym
    Gäst

“Hej I!
    Klart du får vara arg 🙂
    Jag har varit så arg så jag tror det kom gnistor ur ögonen och brann i håret! Jag har varit ledsen, besviken, stolt, glad… alla känslor som jag kan komma på.

Efter alla missioner hit och dit så vet jag att känslorna kommer och på ett ungefär när de kommer. Därmed inte sagt att jag kommer vänja mig

#49995 Svara
    Anonym
    Gäst

“Du anar inte hur befriande det är att läsa detta då mina tankar är precis likadana just nu!

1 år totalt denna gång där vi just nu har ca hälften kvar och allt jag vill göra är att skrika j-a karl! Why?! Jag vet ju självklart why, att det är ngt han vill och vi var överrens om beslutet men den där 4-åringen i mig som du skriver om, är i värsta trotsåldern just nu… Vet vid det här laget (är 4:e gången) att det tar lång tid att hitta tillbaka till varandra/vardagen efter en mission. Han kan inte prata om allt han varit med om, vi klagar över i-landsproblem hemma enligt honom och vi (jag och barnen) har skapat oss nya rutiner och det kan vara svårt att mötas.

Snart leave, önskar då få höra de magiska orden

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
Svar till: Efter missionen då? får man vara arg?
Information om dig: