Hem Forum Invidzonens forum Dricka på allmän plats i uniform

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Lillan
    Medlem

Inte konstigt att det finns folk som regerar när soldater från Fs22 går på Karlsborgs gator i uniform och dricker öl, med påsar från systemet i handen. Vilka yrken är det ok att dricka alkohol under arbetstid? En skam för K3. Dagens samtalsämne i kön på ICA, mycket tråkigt att se och höra, det är negativt för alla inom fm. Klart man ska få fira att misssionen är över men man kan vara smidig och tänka på att bära uniform innebär att allt inte är ok.

#53389 Svara
    Anonym
    Gäst

Ja det är ju ok på dom flesta arbetsplatser om det görs i samband med fina middagar, bjudningar etc……
    Låter ju otroligt omoget att gå runt i uniformen och dricka på stan, det får man ju inte göra det är ju som att gå ut på krogen med uniformen på. Synd att en liten del ska ska förstöra för den stora antalet..=/

#53391 Svara
    Jag
    Medlem

“Min kille (som befinner sig där) hävdar att de inte var soldater från K3 iaf, lika illa för det men tråkigt om K3 får skit som det inte är “”deras killar”””

#53393 Svara
    Ericsson
    Medlem

“Spelar ingen roll vilket förband/regemente de kommer från. K3 är ansvariga för fs22. Sedan så är det så omoget så det finns inte ord. Och som ngn annan skrev, så dåligt att några drar skam över alla. “”Svensson”” drar tyvärr alla över en kam som bekant.”

#53395 Svara
    H
    Medlem

När jag körde hem såg jag minst två gäng som gick, de flesta verkade dricka vatten men några i varje gäng drack ur ölburkar. Med tanke på vad soldater från K3 gjort tidigare på resor utomlands tror jag inte att man kategoriskt kan säga att det inte är K3 soldater. Men det spelar ingen roll det är lika ialla fall alla vet att det är fs22 soldater, som K3 ansvarar för. Undrar om poliser som varit på mission över huvudaget skulle fundera på att göra likadant? Finns det någon som vet?

#53397 Svara
    Li
    Medlem

“Det är fel att dricka alkohol i uniform men skit samma vad några enstaka nötter gör, FS 22, K3, Kungen, kan inte ansvara för vad enskilda vuxna människor gör hela tiden. Alla har ett eget ansvar. Ja, Svenssons drar alla över en kam och det borde vissa anhöriga på detta forumet tänka på också, det är inte direkt så att det växer vuxna människor med respekt för andra på träd här inne. Och att polisen skulle vara “”mer laglydiga”” (obs ej ett citat)? Snälla, jag är övertygad om att polisen har haft fler skandaler än FM…”

#53399 Svara
    Maria
    Medlem

Hahaha! Heja Li, ord & inga visor *småler*

#53401 Svara
    K3 FSJ
    Medlem

Man får inte gå och dricka på allmän plats iöht.
    Bara på anvisad plats/vissa parker.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
Svar till: Dricka på allmän plats i uniform
Information om dig: