Hem Forum Invidzonens forum DNA??

Visar 5 svarstrådar
  • Författare
      Anonym
      Gäst

Killen skulle till sjukan nu i veckan och lämna DNA prov inför utlandstjänsten. Blev lite skeptiskt eftersom jag inte tycker man ska lämna DNA hur som helst (och speciellt inte till försvaret). Bad min kille fråga varför innan de tog några prover.

Är tydligen så att de vill ha DNA för att kunna identifiera någon om det inte finns så mycket kvar av kroppen… kul… jätte kul… 🙁

DNA har jag inte hört nåt om att dom ska lämna utan dom vill ha blodgrupp för ifall olycka händer. Sen har soldaten dogtag för identifikation.

V
      Medlem

Jo, det stämmer att de lämnar blod för DNA. Sen kan man ju tycka vad man vill om det…

3E
      Medlem

Hellre det än att de inte kan identifiera dem. Okände soldatens grav -känns värre. Även om man inte vill tänka ens i närheten av de banorna..

Anonym
      Gäst

menade inte att jag är emmot att man ska lämna DNA, tycker bara det är bra att man vet varför innan man går med på det, eller andra prover för den delen… det jag reagerade på var svaret.. var inte vad jag hade tänkt mig och inget jag vill tänka på…

Anonym
      Gäst

menade inte att jag är emmot att man ska lämna DNA, tycker bara det är bra att man vet varför innan man går med på det, eller andra prover för den delen… det jag reagerade på var svaret.. var inte vad jag hade tänkt mig och inget jag vill tänka på…

Visar 5 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.