Hem Forum Invidzonens forum Detta är min sista mission…

Visar 10 svarstrådar
  • Författare
      Viola
      Medlem

…tänker inte uppleva en till!

Samtidigt som jag fick till mig att min kärlek sökt en ny mission, lovade jag mig själva att finnas kvar och stötta under missionen och välja mitt eget liv ? Jag vill ha ett liv tillsammans…inte ett liv där flera år delas med mail och dåliga telefonförbindelser.

Jag förstår att det blir ett gift och enda boten är ett nytt äventyr…en ny mission…och det kommer aldrig ta slut ?

1 år är väldigt lång tid att förvänta sig att någon ska vänta och finnas…1 år är väldigt lång tid att gå omkring och oroa sig, må dåligt, brottas med alla känslor ?

Jag är också värdefull ?

nia
      Medlem

Klart du också är värdefull!!!!!

Att leva med någon i försvarsmakten är inte lätt! Jag tampas med mina känslor över vad jag själv tycker om det svenska försvaret och alla missioner. Jag har själv inte valt att leva ensam med hus och barn men har emellanåt blivit så illa tvungen. Varför? Det gör ont i mig och barnen, samtidigt som man är stolt. Men vart går gränsen? Att vara värdefull och betydelsefull behöver inte innebära att göra utalands mission? Är det bara jag som är knäpp? Jag är så fruktansvärt trött efter denna mission, men frågan är om mannen förstår det? Skall mitt/vårat liv präglas utav hans jobb och önskningar? Fan det känns så fel!!!

Viola
      Medlem

Har också mycket blandade känslor och älskar så klart min polis sjukt mycket…MEN det är inte så här jag vill leva ? Det är för lång tid, för mycket oro, känslan av att inte vara värd något…att bara vara någon man kan lämna frivilligt i 1 år är inte trevlig 🙁

Sedan tycker jag att det är skitsnack om att vi som är här hemma också gör en mission…det är bara fina ord utan någon som helst substans i. Den som åker i väg får ett äventyr, nya vänner, beundran, bekräftelse och sjukt mycket pengar…i alla fall om man åker som polis. Vad får jag? 🙂

Som sagt kommer stötta denna missionen ut…OCH leva mitt liv under tiden. Det är slut på att sitta hemma och vänta på om i fall att det finns en stund över att prata på skype. En stund efter min polis käkat middag och umgåtts med sina vänner där 🙂 Då kanske…om det nu inte är så att det ska festas den kvällen 🙁 Nä…jag är INTE impad alls av våra missioner i olika länder…inte det minsta 🙁

Karin
      Medlem

En varm kram till dig med förhoppning att du kan hitta bra och värdefulla saker för din egen skull här hemma. För mig har det varit skittufft att hantera att min sambo ska åka iväg, och sen mitt i allt det tuffaste som snurrade inom mig så kände jag att nej ta mig sjutton. Det här är verkligen inte hjälpsamt för mig, att gå omkring och känna mig sviken och sårad. Så nu har jag börjat ta tag i mitt eget liv och tagit kommandot och börjat planera saker. Fantastisk känsla. Jobbigt ibland och massor av oro ändå ibland men en helt annan känsla och styrka har kommit till mig nu. Sen tror jag det är jätteviktigt att prata, prata och prata och våga och vara modig och visa sårbarhet och verkligen lyssna på det jag känner och berätta det för min sambo. Det har inte funnits någon annan väg för mig än att om och om igen våga berätta, gråta, känna, tänka tillsammans med honom. Och det har hjälpt honom också, kunna försöka förstå mig och hjälpa till och prata och stötta mig. Stor kram och hoppas det känns ok nu under tiden du är hemma!

Viola
      Medlem

Tack för bra svar av er 🙂 Jag hittar på en massa saker, tränar m m. MEN det är inte så här jag vill leva…och man kan inte ändra på någon annan…bara på sig själva ?

Och det kommer komma fler missioner…för giftet kommer alltid finnas där…och det accepterar jag att det är så…men jag väljer att hoppa av här och gå vidare med mitt eget liv 🙂

Carina
      Medlem

Har liknande erfarenheter som du…känner också mig bortkastad…av många många olika anledningar…mycket pga vår historia 🙁

DET ÄR JOBBIGT och jag tror att det måste få vara jobbigt. Ta inga beslut, utan bara flyt med och se vad som händer ?

Vi får stötta varandra 🙂

P
      Medlem

“Viola!!!
      Glöm aldrig hur viktigt “” jag budskapet”” är. Det är ni på hemmaplan som gör den verkliga missionen.
      Jag har pratat med min partner och vi är överens om att vi tillsammans som avgör nästa gång jag åker!
      Utan hennes ok vill jag inte åka, utan hennes stöd kan jag inte åka.
      Berätta hur DU känner, tänker och tycker!
      DU är otroligt viktig för en lyckad insats!!!”

Viola
      Medlem

Jag ville inte inte att han skulle åka, det jag tycker räknas tyvärr inte, utan han tänker bara på vad hans själva vill.

Finns ingen framtid för oss, men jag stöttar och har gått vidare med mitt liv och mår bra nu.

Varje gång jag försökt prata med honom har han reagerat med ilska och försvar. Det är nog så har jag insett, att han har stora problem med sig själva. Han kan inte känna någon empati eller kärlek för någon annan, det är ett inlärt beteende.

Men jag mår bra nu 🙂

Kämpa på alla ni som har en kärlek borta på en mission, ni är fantastiska.

mrs
      Medlem

Tyvärr kan inte alla välja att åka eller inte utan fm ställer orimliga krav där möjligheten att tillsammans med sin anhörige ta ett beslut inte finns. Där enda alternativet att inte åka är att byta jobb. Snart en till officer som tackar för sig.

Viola
      Medlem

Det finns andra missioner som den som åker själva väljer att söka och åka.

Visar 10 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.