Hem Forum Invidzonens forum Det tog slut

Visar 4 svarstrådar
  • Författare
      Ypsilon
      Medlem

“Det var nog två månader sen det tog slut mellan mig och soldaten. Han ska iväg till Aghanaistan och jag hade förberett mig så gott jag kunde genom att läsa väldigt mycket här samt på andra sidor, beställa tidningen som vi kunde kolla på ihop, ställde massvis med frågor, bokade prep-kursen och ville prata igenom allt tre gånger extra så jag verkligen förstått. Jag skrev ned tips och saker som jag tyckte vi kunde använda oss av medan han är där och delade dessa med honom.

Vi skildes inte som ovänner men inte heller vänner kanske. Vi ska inte höras alls, men jag kan inte låta bli att slänga iväg ett sms när tankarna snurrar som värst.
      Jag tänker dageligen på att han ska iväg, och under vårt föhållande var detta ett enda stort orosmoln.. Samt att jag är såå usel på distansförhållande, så hur skulle man klara det.. Men jag försökte hålla en god min. Det brast dock under cold responce när han inte ens hade på mobilen eftersom det då “”kopplar upp sig på det norska mobilnätet och det kostar skjortan””. Detta var endast två (?) veckor och jag gick runt som en apatisk/irriterad/nedstämd tom konservburk under hela tiden. Jag kände ingen lust till något, ingen glädje, jag kunde vakna på morgonen och bara ligga där och titta i 2 timmar. Bryta ihop som ett darrande asplöv för jag saknade honom. Skrika rätt ut av ren förtvivlan att inte kunna få tag på honom. Gråta mig till sömns. Ligga helt tom vissa nätter, helt tyst, helt avstängd och bara titta ut i tomma intet.

Det fanns flera anledningar till att det tog slut, men jag älskade ju honom. Så hur ska man inte oroa sig medan han är där nere. Om något händer är ju inte jag direkt första person som får veta. Jag skulle vilja veta att han är okej när han är där nere, att han mår bra men han är inte min längre. Så det är inget jag har rätt till. Det känns så svårt.”

Anki
      Medlem

Det går inte att sudda ut den tid ni fått med varandra så jag förstår till fullo att känslor och upplevelser finns där.

Det du beskriver om Norge resan är i samma känsla som man har när dom är iväg till Affe

Du kan inte ringa man känner sig själv. Man är orolig man känner sig ensam trots att rummet är fullt med vänner eller släkt man känner sig helt enkelt halv.

För att du ska få info måste han vilja det. Den han nämner som närmasta kontaktperson kan ju annars vara den som meddelar dig info. Sen finns deras blogg som dom skriver direkt från Affe som du kan läsa.

Jag hoppas att du får känna lugn och få vara så delaktig som du vill. Ingen situation är enkel inte ens när det tar slut.
      kram på dig

K9
      Medlem

Tack för att du delar med dig.

Jag upplever nu samma sak, fast tvärtom. Min flickvän har helt slutat kontakta mig och besvara min kommunikation. Jag åker t Affe om en vecka och har några dagar ledigt. Att hon inte ens vill träffa mig innan jag åker gör mig illamående. Hon säger att det är hennes sätt att hantera situationen på, vilket jag såklart respekterar. Men det gör så ont att inte ens bli bemött av ens käresta när man ska ut i krig, ett ögonblick då man kanske behöver kärleken som mest.

“Om ni vill prata med någon av våra mentorer så hör av er till oss. Vi har tystnadsplikt. Ni hittar oss under fliken “”om oss”” , “”våra mentorer””.
      Vi finns här för er!!!!!”

Em
      Medlem

Hej!

Jag förstår verkligen din oro. Min sambo ska ner till Afghanistan om bara några veckor.

Även om du nu inte är anhörig på samma sätt längre så är det klart du är orolig. Den sidan har ju inte ändrats. Hände det något är det hans anhöriga hans skrivit upp som får informationen. Du kan inte prata med dom och komma överens om att dom ska ringa dig om någon skulle hända? Eller att du får ta del av informationen dom får? Även om det är väldigt liten risk för att något ska hända kan det vara skönt att ha vetskapen om att OM något händer så får du också veta det.

Visar 4 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.