Hem Forum Invidzonens forum det lovas så mycket

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Anonym
    Gäst

Innan leaven lovas det så mycket. Hur mycket avlastning och egen tid jag ska få. Hur jag ska ges möjlighet att ladda batterierna osv. Men jag vet hur det är..inget blir av…det är bara tomma ord. Blir så ledsen. Varför ska jag behöva tjata om egen tid och påminna….han vet hur trött jag är och hur jobbigt jag har haft det.

#50919 Svara
    W
    Medlem

Jag är nervös inför leaven…rädd att allt blir så. Löften som inte uppfylls, tjat… Rädd att det blir många tårar. Sliter lite ont men försöker att inte säga nåt. Risken finns att det kommer då när han är hemma.

#50921 Svara
    Tror på er!
    Medlem

Vår första leave avslutades i söndags, och jag var också nervös inför den. Trött på att behöva dra hela lasset hemma, stressad av samma anledning och rädd att jag skulle behöva fortsätta dra hela lasset själv även när han var hemma. Men så blev det inte alls.
    Jag tror det är viktigt att komma ihåg att även de är hemma för att andas och ta det lugnt. De behöver också sin tid, egen tid och ladda sina batterier. De kommer inte hem för att sopa banan för oss och ta hand om allt själva. Dela på bördan medan ni kan!
    Prata om det, planera in era egna tider och gör upp vem som gör vad så löser det sig förhoppningsvis till det bästa. 🙂

#50925 Svara
    Anonym
    Gäst

Jag blir så frustrerad …varför rullar det inte bara på? Varför är det så svårt?
    Har redan panik över att han ska tillbaka och sedan dröjer det månader innan vi ses igen. Hur får man ett förhållande som redan knackar rejält att överleva?

#50927 Svara
    Anonym
    Gäst

“Det som stör mig är att vid den info som gavs på regementet innan de åkte så är det total fokus på den som ska åka och hur jag som anhörig ska bete mig, vara vaksam på, tänka på, jada, jada, jada… “”& så finns våra samarbetspartners InvidZonen & Soldathemmet””

De som åker är så oerhört förberedda via sin arbetsgivare. Som anhörig så får du informationen i första hand av din partner som ska åka, sedan regementets infoträff där du får höra talas om e andra organisationerna.

Som anhörig så skulle jag önska att den förberedande informationen gjordes om. Stort projekt men absolut inte omöjligt! <3"

#50929 Svara
    W
    Medlem

Ja de har en massa förberedelser och uppbackning… De är ju mitt i det som allt handlar om… Jag håller med om att vi som anhöriga kanske behöver mer info, mer förberedelser, mer stöd. Inget ont om det som finns men det kanske inte är tillräckligt! Alla kanske inte orkar söka info och stöd själva. Jag hade gärna sett att det var fler anhörig dagar INNAN avresan. De som åker är ett gäng som arbetat ihop sig. Vi som är hemma kanske behöver varandra och ges vi möjlighet till att knyta kontakt innan avresa så blir det lättare tror jag.

#50931 Svara
    C
    Medlem

Jag håller helt med er om den bristande informationen, så till den milda grad att jag berättade för min sambos gruppchef vad jag tyckte… hur jobbigt hade det varit för dom att bara skicka ut ett brev när deras träning började som berättade vart man kunde hitta information? Att InvidZonen och Soldathemmet finns och att man kan få hjälp och stöd om man behöver. Att bara förbereda oss hade förmodligen gjort det här äventyret lättare för oss alla, både de på hemma- och de på bortaplan.

#50933 Svara

Vi är tacksamma för era synpunkter och tar med oss detta på våra möten med Försvarsmakten. Era synpunkter, tankar och erfarenheter är viktiga att ta del av och att föra vidare.

Vi finns här för er!

#50935 Svara
    Mia
    Medlem

Bättre förberedelse för anhöriga skulle jag ha uppskattat mycket. Jag har mest känt mig utanför och ensam.
    De samtal som soldaterna har när de kommer hem och som verkar gå före allt oavsett omständigheter tror jag ibland skulle behövas bättre för de anhöriga.
    När hon kom hem mådde hon bra men jag var ett vrak. Jag hade antagligen behövt hjälp och någon att prata med. Men när man mår så dåligt är det svårt att söka hjälp och svårt att veta hur.

#50937 Svara
    Anhörig
    Medlem

Mia!

Anmäl dig till detta på Invidzonen,.
    Dina tankar är guld värda 🙂
    https://invidzonen.se/Default.aspx?page=7&id=251

Kram från annan anhörig!

#50939 Svara
    Mia
    Medlem

Ja, det skulle kanske vara intressant?
    Men det är så diffust. Plats bestäms efter anmälan? Hur ska jag då kunna veta om jag kan anmäla mig eller inte? Jag har svårt som det är med barn att ta mig någonstans.

#50923 Svara
    Anonym
    Gäst

“Är nervös men även förväntansfull! Det jag menar är att förståelse för den andra ska vara ömsesidigt. Visst de kommer hem och ska få ta det lugnt och landa in. Men vi som är hemma behöver viss förståelse även vi. Vi drar nu lasset själva och går samtidigt och grubblar på hur det är där borta. Ovissheten och oron tar en hel del på krafterna. Det är väldigt individuellt hur man klarar av detta. Längtar som en tok och det ska bli så skönt att få dela med mig av allt när han kommer hem! Hoppas jag fixar det utan tårarna.

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
Svar till: det lovas så mycket
Information om dig: