Hem Forum Invidzonens forum Det här med födelsedagar….

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare

“Snart fyller han år… Han skrev till mig inatt och råkade således väcka mig..
    Jag var väldigt kort och skrev att jag skulle sova igen, men han fick gärna skriva.
    Och det gjorde han och imorse fick jag en halvsur min.
    Det är nämligen så att förra året, fick jag jättemycket hjälp av min vän, C.
    Hon hjälpte mig EN HEL DAG med att förbereda inför en överraskningsfest. Släktingar och vänner visste om det. Men det var bara hon som erbjöd om hjälp. En började tillochmed ställa krav vilka vi borde bjuda…..
    (oförskämt deluxe..)
    Killarna drog och fiskade under dagen, sen åkte de hem till C och hennes dåvarande kille, medans hon och jag slet som djur här hemma.
    Så när han väl kom hem. Så blev han överraskad av större delen av släkten och en hel del vänner, en som kom uppifrån. Det är andra gången jag kontaktar hans vän som bor en bit härifrån.
    Det är en nära vän, och båda gångerna har han kommit ner, för min sambos skull. Båda födelsedagarna har jag knappt pratat med min sambo, för att han har varit helt överlycklig över att få träffa sin vän.
    Och så ska det ju vara. Något jag gjort för hans skull.
    Han fick även Bear Grylls kniven som han hade med sig ner till Afghanistan.
    Trots att någon gjorde allt för att försöka förstöra med bittra kommentarer och annat så måste jag säga att hans födelsedag blev lyckad, och jag har tackat min vän tusen gånger för detta. För hjälpen.

Men.. Min födelsedag?

ja, när jag höll på med disken, två/tre dagar innan han skulle åka, kom dottern med en inslagen ask.
    Sambon kom kort efter, medans jag öppnade.
    Ett jättefint halsband, som jag nästan bär varje dag!
    that’s it. Ingen frukost på sängen, inget firande, ingen tårta.
    _Jag var nöjd_, för att två killar jag varit tillsammans med innan valde den ene att vara otrogen, och den andre skyllde på dålig ekonomi och dök inte ens upp med en sketen blomma. Kom dessutom försent till middagen, som blev förstörd.
    Så att jag ens får present,är stort för mig. Ribban har varit låg, Jag blir glad för minsta lilla. Och Jag accepterade väldigt fort att han faktiskt skulle åka ner till Afghanistan dagen innan min födelsedag. hans sista helg hemma (helgen närmst min födelsedag) gick åt att äta frukost med HANS familj. Och avskedsfesten han hade.
    När det väl var min födelsedag, hade han ju kommit ner till Afghanistan.. Och är det något “”nya soldatfruar”” borde vara förberedda på är att, allt som har med missionen att göra går före.. Det går FÖRE ALLT.
    Vårt första samtal gick åt vad han gjorde, vad de ätit, hur han skulle bo, hur dåligt han sov på flyget, och annat “”skoj”” de hittade på den första dagen..
    minut efter minut gick, inte en enda fråga hur jag mådde. Utan jag fick ta plats i samtalet och berätta hur jag mådde helt enkelt.
    Samtalet nådde sitt slut och han förberedde mig för att han skulle gå göra det han skulle göra..
    och jag säger.. “”mmm älskling, har du glömt vad det är för en dag idag?””
    “”oj visst fan, grattis..””
    Så min 28e födelsedag firades med ett “”visst fan grattis”” och ett paket dottern lämnade till mig, medans jag höll på med disken. (jag fortsatte med disken efter, om det har betydelse?)
    Jag fatttar inte vad det är med killar och fira sina flickväner, jag vet en hel del som inte ens blir firade, som inte får present eller en blomma.
    Och jag har även hört dom som har blivit _helt_ glömda. Så jag känner mig hemsk som klagar, hemsk som gnäller.
    Men hur kom vi in på födelsedags snacket egentligen?
    Jo för att imorse när jag vaknade, hade min sambo skrivit en del till mig. och en mening var “”jag vill ha frukost på sängen när jag fyller år, kan jag få det?””
    VA?
    För det första, är det en dag som jag normalt stiger upp 5.00
    Hade han tänkt äta frukost då?
    Han fick nyligen reda på att gåvan från mig i år var en weekendresa.
    Och efter allt slit jag gick igenom, med C förra året. Får jag skylla mig själv? Satte vi ribban så högt att det inte räcker med en gåva och “”visst fan grattis”” som det duger, tydligen för mig?

Jag är så besviken och ledsen nu. För egentligen en skitgrej. Jag vet själv att det är en skitgrej.
    Men det ekar i mitt huvud hela tiden “”behandla andra som du själv vill bli behandlad””
    Så hur kan en person som ger mig ett “”VISST FAN, GRATTIS”” på min födelsedag. fråga efter frukost på sängen?
    Så det är så det kommer att bli. Efter missionen kommer allting handla om honom. För det är vi ju vana vid nu. Eller hur.
    Sen får jag alltid leva med att han glömde mig under min dag. Men skickade både sms och mejl till sitt gamla kk för att gratta henne.. Tack, men nej det blir ingen frukost på sängen!!!

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
Svar till: Det här med födelsedagar….
Information om dig: