Hem Forum Invidzonens forum Det gör så ont!

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    H
    Medlem

Missade ett samtal från min älskade i går och det blev likadant idag. Mår så dåligt och det gör så ont att inte kunna ringa tillbaka. Båda gångerna har jag inte hunnit fram till telefonen utan signalerna slutade när jag fick den i min hand. Funderar på att ta time out och dra täcket över huvudet och gå i dvala resten av tiden. Tänk om det ändå bara var en mardröm och min älskade kom och väckte mig. Ger snart upp, fem månaders helvete kvar. Det är inte mänskligt att ha det så här. Varje dag och varje natt är en plåga, har aldrig upplevt något likande när min älskade veckopendlat eller varit borta kortare perioder. Trodda att det skulle bli bättre men det gör det inte utan jag bara håller det mer inom mig för att inte besvära andra. Ber att jag aldrig mer ska behöva uppleva det.

#55339 Svara
    fru gus
    Medlem

Det gör mig också ont att du inte mår bra H.
    Jag har inte alltid heller lätt för att besvära andra, men när jag gör det får jag ofta förståelse och det lättar bördan, jag lovar. Om du inte har någon nära så sök en mentor eller någon annan här via Invidzonen som är i samma situation. Det finns en större förståelse bland dem i samma sits.
    Ta hand om dig!
    Styrkekramar till dig

#55341 Svara
    Tant S
    Medlem

“Kära H..
    Du får INTE stänga in känslorna!!! Du MÅSTE våga vara obekväm!!! Vad skönt att du vände dej hit!! Det är ett steg i rätt riktning!! Känns det som om du har “”ingen”” så finns vi!! Vi vet hur det känns (även om dina känslor är unika)… Stora Varma Kramar till dej….

#55343 Svara

“Hej H!

Det är tungt att inte kunna lyfta luren och ringa till den man älskar när man själv vill och kanske som bäst behöver det!

Vill du ha en axel att luta dig mot när det känns som tyngst finns vi i mentorsnätverket här för dig!
    Vi är alla erfarna anhöriga!

Du hittar kontaktformulär till oss under fliken “”Om oss/Vi finns lokalt””.

Kämpa på, vi finns här för dig!!!
    Styrkekramar
    Maiin
    Mentor/Invidzonen

#55345 Svara
    Lova
    Medlem

“Kära H!

Har du verkligen inte någon som vet hur du mår? Som du känner förtroende att kunna prata med? Att stänga inne dina känslor är det värsta du kan göra mot dig själv – du kommer bara må ännu sämre och “”hjärnspökena”” växer!
    Kan du tänka dig att söka samtalshjälp? Det ska finnas att få via Soldathemsförbundet – gratis.
    Att din älskade har ringt två dagar i rad är väl underbart – det visar att Du, H, finns i hans tankar :)”

#55347 Svara
    H
    Medlem

Avbrutet samtal? Kontaktproblem eller helt enkelt en på slängd lur. Kommer aldrig att få veta, sitter ensam och gråter. Total maklöshet över familjen, mitt och barnens liv allt kretsar kring den djävla missionen. Är så fruktansvärt trött på allt som har med den att göra önskar jag vaknade upp ur mardrömmen. Min älskade är livegen och slav till sin arbetsgivare. Fy fan för det. Tänk om man kunde leva på en lön så att han hade sluppit åka och istället blivit uppsagd, det hade varit bättre för då hade vi kunnat kämpa tillsammans istället för att kämpa mot varandra som vi gör nu.
    Hoppet står till att det blir ett nytt jobb från juni. Skulle vara så skönt att aldrig mer behöva vara orolig för att han blir tvingad att åka i från oss.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
Svar till: Det gör så ont!
Information om dig: