Hem Forum Invidzonens forum Det går åt helvete!!!!!!

• Detta ämne har 38 svar, 25 deltagare, och uppdaterades senast för 1 vecka sedan av Anonym.
Visar 20 inlägg - 1 till 20 (av 39 totalt)
  • Författare
    Frun
    Medlem

Orkar inte mer, vill få hem min man nu!
    Hur mycket tabletter ska man tvingas ta varje dag och varje natt för att orka genomlida dessa 7 månaders helvete? Nu hänger jag i sista tråden utan en möjlighet att få kontakt med honom.

#55361 Svara
    Mentor Anki
    Medlem

Jag har loggat in på min mail om du vill prata
    så finns jag inloggad för din skull.

#55363 Svara
    EmmaB
    Medlem

maila mig om du vill jag finns här <3

mentor.anki(AT)invidzonen.se

#55365 Svara
    Frun
    Medlem

Ett avbrutet samtal är en bit på väg. Stort tack till mentor Anki och till jouren. Känner man sig ensam och övergiven är det skönt med omtanke och stöd. Får försöka ta en dag i taget, nätterna vill jag bara glömma, hoppas att man en dag kan våga se framåt igen utan hot om nya missioner.

#55367 Svara
    Tant S
    Medlem

Hej Frun?
    Kan inte trösta men kan känna att jag vill ge dej en varm kram av omtanke…. Finns det någon i din närhet som kanske kan sova hos dej när det är som värst?? Så att du i alla fall får lite sömn för att orka…. Återigen : KRAM

#55369 Svara
    Mentor Anki
    Medlem

Självklart finns jag till när det känns tungt…. <3 <3

#55371 Svara
    Mia
    Medlem

Känner igen den panik känslan, kan även jag få ibland. Känslan av att man absolut inte vill vara ensam. Jag brukar köpa hämtmat ringa en kompis eller åka hem till min mormor och sova. Ibland hjälper det med känslan av att det bara finns någon annan i samma hus. Min sambo är på sin andra mission just nu, nu har jag lärt mig att handskas med att han är borta och i alla fall försöka vända det till något mindre negativt. Hans första mission var jag också helt förstörd och allt kändes bara skit. Men mitt största tips är att ringa någon och inte sitta hemma ensam när allt känns sådär värdelöst. Stor kram till dig

#55373 Svara
    Frun
    Medlem

Jag är värdelös, som fru, som mamma och på jobbet. Patetisk klarar inte av att vara själv, får inte mitt liv att fungera. Finns inget att leva för, min man är bara arg och besviken, skriker skärp dig när jag är förtvivlad och gråter. Tack försvarsmakten för att ni gjort mig detta.

#55375 Svara
    Emma R
    Medlem

Du är inte på något sätt värdelös. En mission är inte lätt. I boken om mig kommer min sambos mission vara det svåraste av kapitel.
    Finns det ingen som kan komma och hjälpa dig ett litet tag? Hjälpa dig att hålla huvudet över ytan medan du samlar energi?
    Om du bor i närheten av Sthlm så kommer jag gärna och hjälper till med städning, matlagning eller vad de nu kan vara för något.

Du kommer fixa det här och du är inte på något sätt värdelös!
    Kram

#55377 Svara
    fru gus
    Medlem

Kära Frun,
    Du är INTE värdelös på något plan. Ibland blir livet helt enkelt (?) för mycket och det är svårt att hantera. I den värsta dalen känns det omöjligt att ens orka försöka tänka sig uppåt.
    Finns du i min närhet, Skaraborg, så kommer jag gärna över och bara finns en stund. Invidzonen har min mailadress.
    Kramar till dig!

#55379 Svara

“Till Frun?

Jag är så oerhört ledsen att du mår som du gör och att du får gå igenom det här med en känsla av ensamhet!!

Önskar så att jag och mina mentorskollegor kunde göra mer för dig, men jag hoppas att du känner att vi alla finns här för dig om du så vill och närhelst du behöver!!
    Likaså att du känner stödet från alla andra anhöriga på detta forum!!!

Oss i mentorsgruppen når du via våra mailadresser som du hittar under fliken “”Om oss”” / Vi finns lokalt här ovan.

I morgon (torsdag) har vår chatt öppet mellan kl 20.00-22.00, kom gärna in och “”prata”” med oss en stund.
    Vi kanske inte kan ta bort smärtan, men vi kan vara den där axeln man så väl kan behöva ha att luta sig mot i stunder som denna!!

Jag vill också tipsa dig om Soldathemsförbundets jourtfn dit du kan ringa närsomhelst för att få råd och stöd. Deras telefonnummer är: 070-570 99 91.

Stora varma styrkekramar till dig från oss i mentorsgruppen!!!
    Malin
    Mentor Invidzonen”

#55381 Svara
    Anonym
    Medlem

Det är väl knappast försvarsmaktens fel att du mår dåligt?

#55385 Svara
    Frun
    Medlem

Till anonym:
    Klart att FM är skyldig om de inte hade ändrat anställningsvillkoret för sina anställda hade min man aldrig varit i Afghanistan, han hade varit hemma och då hade jag aldrig drabbats av panikångest, sömnsvårigheter, ett hjärta som rusar och ger hjärtklappning varje natt. Ja han hade kunnat säga nej och blivit uppsagd men då fick han till svar att han var tvungen att åka under uppsägningstiden i alla fall, så dessa månader hade han fått lämna mig ialla fall.
    Nu lever jag på hoppet att han ska få komma hem i förtid. Starkare tabletter för att kunna sova och en kär väninna som stöttar ska nog få mig igenom tiden tills han kommer.

#55387 Svara
    drömfinken
    Medlem

Frun? Har du testat att söka hjälp? Det låter som att du lider av panikångest och det kan vara extremt obehagligt oavsett var ens sambo befinner sig. Det kan vara bra att kanske söka proffs hjälp när det går så långt. KBT och mindfulness. Mindfullness boken finns att köpa på apoteket, den rekommenderar jag starkt. Där finns övningar på en cd skiva och mycket bra guidning. Men som sagt detta kanske du hade haft även om han inte hade v arit utomlands, vissa av oss har det i oss och det är inte ovanligt. Hoppas verkligen att du mår bättre snart och var inte rädd för att söka den hjälp du behövero och har rätt till

#55389 Svara

Tack för allt stöd och uppmuntrande ord.
    I dag är en positiv dag. Fått uppmuntrande mail med många kärleksförklaringar.

#55391 Svara
    Mentor Anki
    Medlem

“Så glad för din skull “”frun nu och för allti”””

#55393 Svara
    frugan
    Medlem

Kan bara konstatera att livet kan ta konstiga vändningar, har alltid sett mig själv som stark och alltid beredd att hjälpa alla runt omkring. Men nu är det skillnad har haft ett helvete sedan min man tvingades att åka med Fs22, efter 3 veckor fick jag börja med tabletter för att kunna sova och för att dämpa ångesten och får inte glömma paniktabletterna kan ta upp till 6 st per dag. Kostnad hittills 1100kr och ett högkostnadskort klart på apoteket, grattis till mig. Nu är min älskade make hemma och har lyckats sluta med sömn tabletterna men ångest tabletterna får jag äta minst 6 månader efter att han kommit hem för gott, då kanske han är på väg på nästa mission…. Vem vet jag kanske får leva på tabletter tills han hittar ett nytt jobb eller tills han går i pension, tack FM. Det är med stor fasa antalet dagar till avsked närmar sig. Fy fan helvetet kommer som ett brev på posten.

#55395 Svara

Jag kan inte förstå varför vissa mår så fruktansvärt dåligt, kanske kan det vara så att livet innan missionen har varit en räkmacka utan kriser. Sen är det ju ett gemensamt beslut och man borde väl som par ha pratat igenom saken noga eller. Jag sitter här själv med två barn och en mamma som fick cancer i princip när min man åkte. Hon är nu död sen 2 veckor tillbaka, men jag mår bra livet rullar på. Döden kan komma när och var som helst inte bara i Afghanistan.

#55397 Svara
    Rebecca
    Medlem

Tycker inte att man kan beskylla FM för denna situation överhuvudtaget. Det är jättehemskt att du mår dåligt och jag hoppas verkligen att det blir bättre snarast, att din man hittar ett nytt jobb och att ni kan gå vidare med ert liv.

Men faktum är ju att din man skrev under ett avtal om internationell tjänstgöring och det gjorde han redan hösten 2010. Det lämnar iallafall i mina ögon ett ganska långt spann att hitta ett nytt jobb på om man inte är intresserad av att åka iväg. Om han anställdes efter september 2010 så visste han om vad som kunde hända hela tiden och du också. Att han inte kan vara tröstande och känna med dig när du mår dåligt är väl inte heller FMs fel? Det ligger i ert förhållande som uppenbarligen inte är en dans på rosor.

Det låter väldigt hårt, men som sagt, jag hoppas verkligen att ni tar er ur det här och kan gå vidare. Både för din hälsa och ert förhållande.

#55399 Svara
    Lol
    Medlem

Håller med dig Frugan till 100%. Det verkar som om det finns så många godtrogna och lurade flickvänner och anhöriga. Men att inte förstå att det är Fm som är orsaken är blåögt. Nu finns det ett fall som ska tas i arbetsdomstolen och då borde även du förstå att sättet som fm hanterar sina anställda är fel. Vilken sjuksköterska skulle efter 25 års tjänst, tyst acceptera att bli iväg skickad till krigszon, när som helt , vart som helt under hur långtid som helst utan att själv vilja påverka. Kan bara vara dumlojala militärer som accepterar det.

Visar 20 inlägg - 1 till 20 (av 39 totalt)
Svar till: Det går åt helvete!!!!!!
Information om dig: