Hem Forum Invidzonens forum Det där med mat.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    T
    Medlem

Utan mat i 9 dagar försmäktar jag i denna lägenhet. Saknad, oro och en släng förkylning på det. Någon van gräsänka/änkling som varit med om samma aptitlösa känsla under missionen som kan ge hjälpande tips? Ingen hunger, inget sug ens. Men man blir ju givetvis orolig för ens egen hälsa när kroppen går på sparlåga jämt och ständigt.

#55977 Svara
    H
    Medlem

Också tappat aptiten… 🙁 vet inte om det är för att jag saknar honom osv eller om det bara är för mycket i min vardag med lillkillen, också varit sjuk, allt man ska hinna med till jul…

Nog en kombination 🙁

#55979 Svara
    fru gus
    Medlem

“Tycker att det går i vågor. Tiden i början var värst, både nu och förra missionen. Och sjukdom brukar dra ner mig djupare i vågdalen.
    Mat måste vi ha, kanske ännu viktigare när vi är nere. Ett lager i frysen med hemlagat är guld värt, då slipper jag laga mat för det känns jobbigare än själva ätandet. Lyxa till det “”bara för dig”” med fin duk, bruten servett och hela kittet. Någon gång har det hjälpt mig!
    Och vet ni, jul blir det oavsett vad vi hunnit med. Då är det bättre att ha prioriterat bort en del och orka fira jul än ha fixat allt och vara helt slut.
    Kram på er!”

#55981 Svara
    Kaptenskan
    Medlem

“Tja, inte lär du bli piggare av att inte äta.
    Kroppen behöver näring för att orka både psykiskt och fysiskt. Särskilt om man är sjuk 🙁

Tänk på att äta oftare, kanske mindre mer aptitretande portioner?

Att sedan ta sig ut är ett pluss. Om det så bara är för att sitta på en parkbänk eller ett varv runt huset.

@Fru Gus
    Tycker precis som du om julen. Bättre dra ner på alla krav och ha en trevlig jul än att vara helt slut! I år har jag struntat i det obligatoriska baket. Köpt färdigbakat och det var precis lika gott! Även barnen köpte det “”konceptet.”” Finns säkert tusen olika saker till…

*Kram*

#55983 Svara
    Mentor Anki
    Medlem

Jag har tidigare älskat att laga mat men tappade oxå sugen. Så jag löste det som så att jag köpte sallad, pizza, kebab och thaimat som hämtmat lagom stor för att dela en portion på 2. Har man fler barn så köp en extra. Ibland när jag var helt själv valde jag att ta med mig det som vart kvar på lunchen när vi var ute och åt med jobbet. Perfekt att äta till kvällen. Polarna garvade men orka bry sig, enklaste alternativet.

Lycka till och all ork åt er…

#55985 Svara
    T
    Medlem

Tack för era svar. har äntligen lyckats peta i mig både frukost och kvällsmat. Även om det handlar om knäcke och yoghurt är det iaf nåt. Jag kan tycka att något ser gott ut. Senaste dagarna har jag tom varit sugen på vissa saker. Men det växer liksom i munnen. Men det går åt rätt håll och känns skönt att höra att fler också har/haft lite matstrul under missionen. Likaså skönt att höra att det släpper. Efter ett riktigt bra långt samtal med kärleken idag känns den där matstoppande klumpen redan mkt mindre 🙂 kram på er!

#55987 Svara
    T
    Medlem

Tack för era svar. har äntligen lyckats peta i mig både frukost och kvällsmat. Även om det handlar om knäcke och yoghurt är det iaf nåt. Jag kan tycka att något ser gott ut. Senaste dagarna har jag tom varit sugen på vissa saker. Men det växer liksom i munnen. Men det går åt rätt håll och känns skönt att höra att fler också har/haft lite matstrul under missionen. Likaså skönt att höra att det släpper. Efter ett riktigt bra långt samtal med kärleken idag känns den där matstoppande klumpen redan mkt mindre 🙂 kram på er!

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
Svar till: Det där med mat.
Information om dig: