Hem Forum Invidzonens forum Det är jobbigt, jag vet men sluta gnälla!

Visar 2 svarstrådar
  • Författare
      cat
      Medlem

Som tidigare sagts här, det är mycket gnäll och anklagande toner.Det verkar som att många vill skuldbelägga FM för att de mår dåligt, alla har ett eget ansvar för sitt liv och gör ett aktivt val vem man vill leva med. Är det någon som reflekterar över att det även i andra yrken förekommer risker, nattjobb, övertid? Skulle du gnälla lika mycket om din sambo ville bli polis eller brandman? Ligger det avundsjuka bakom och isåfall varför?

B
      Medlem

Håller med dig. Jag har ju valt mitt liv och vem jag lever med. Han har valt sitt yrke och det visste jag. Om jag inte ställer upp på det kan jag ju välja att leva ett annat liv, men det gör jag ju inte, för det är ju honom jag vill leva med. Det är ett val jag gör, och det är ju inte FM:s fel.

Sen är det ju skönt att gnälla av sig ibland, hos vänner eller här… men som sagt valet är mitt.

3E
      Medlem

Jag håller med dig om att det är en massa anklagande och gnällande.
      Men jag antar att det är skönt att ha en syndabock när man inte mår bra. Att låta sin frustration gå ut över dem är ju väldigt enkelt. Klassiskt syndrom att skylla på någon annan i jobbiga situationer. Skönt säkert för då slipper man ta något som helst eget ansvar.

Visar 2 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.