Hem Forum Invidzonens forum Den ofrivilliga berg- och dalbanan?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    malin
    Medlem

“Är det fler än jag som åker berg- och dalbana? En sekunden är man världens lyckligaste, käraste och gladaste. Tiden går fort, det går bra och man har koll. Till det där fallet, från ingenstans. Man är besviken, arg, ledsen. Tiden står still en dag är som tre och det blir aldrig nytt år…. Jag vet och är så säker på att jag har min man för resten av livet i Afghanistan. Det bara ÄR han och jag, oavsett veckor/månader/år borta. Det kommer va vi. Vi har ridit ur många strider så vad är 6 månader i de stora hela? Men ändå. Jag skäms nästan och vill inte tänka de men tanken “”fixar vi de här”” och tvivels gästspelar i huvudet. Inte ofta och länge. Men när den gör det känner jag mig hemsk!!
    Hur känner ni? Tvivlar ni ibland fast det ändå känns så rätt?!”

#53233 Svara
    ST
    Medlem

Jag känner igen mig i allt du skriver, ena sekunden känns allt okej för att i nästa bryta ihop totalt. Jag älskar min sambo och jag vill gifta mig med honom, ha barn och hela det köret, men kommer jag orka ta mig igenom detta och kanske inte bara en gång utan igen och igen och igen.. Han har varit nere tidigare och jag vet att detta inte kommer vara sista gången, inte för honom iallafall men kanske för mig? Jag vill inte tvivla men det finns där, just nu bara som ett litet frö förhoppningsvis kommer det inte växa sig större, för det är honom jag vill ha..

#53235 Svara
    Emma
    Medlem

“Åh, vad skönt att någon skriver det jag tänker… Jag har också fått besök av tvivel sista veckorna, fast jag älskar honom till vansinnets gräns så kommer ändå tankarna. “”Pallar vi det här? Är det så här det ska vara? Kommer det verkligen bli skillnad när han kommer hem?””

Men jag vet att jag älskar honom, och jag försöker stå ut under tviveldagarna och att inte tänka så mycket på det då.

Skönt att få läsa att någon mer drabbas av detsamma, även om jag önskar att vi alla slapp :)”

#53239 Svara
    malin
    Medlem

Tack snälla för att ni delar med er. Känns så skönt att inte vara den enda men konstiga tankar =) Nej, dom förstår nog inte vad vi går igenom, likväl som vi inte förstår hur dom har det. Men på något sätt kan man inte komma ifrån att det är dom som lämnar oss… 🙁 Men vi här på invidzonen förstår varandra, de är himla skönt!! Kram på er!

#53237 Svara
    Anonym
    Gäst

“Å, du skriver det som jag skulle precis in och skriva om: berg och dalbanan. Ena sekunden glad för att i det andra hamna i mörkret.
    Min man är också en som åker iväg flera ggr. och säkert inte ute för sista gången.
    Undrar om de förstår vad vi får gå igenom pga dem.
    Tror inte det. Även om han tror det

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
Svar till: Den ofrivilliga berg- och dalbanan?
Information om dig: