Hem Forum Invidzonens forum De säger att de ska höra av sig!!

Visar 3 svarstrådar
  • Författare
      söndag
      Medlem

De säger att de ska höra av sig!! De säger de ska komma och fika!! De säger att allt ska vara som vanligt,fast maken inte är hemma,men än har de inte hörat av sig utan det är jag som fixar och trixar…Jag kan se deras rädsla och ängslan i ögoen?? Vågar vi fråga vad som händer och om allt är bra??Jag kan inte servera deras svar alltid utan de måste också våga fråga…Hur har DU det igentligen, behöver du något??? Jag fundera ett tag och svar?? jag mår ganska bra,men är trött på er och okunskapen och oviljan att ta reda på saker och hur det är att vara anhörig till utlands tjänstgörande…Men det kommer en ny dag i morgon och nya utmanningar, en ny vecka..En vecka kortare innan mannen kommer hem!! Trött

• #58723 Svara
      Trött
      Medlem

Tack för ditt svar B… Vi är så medvetna om att vi inte är ensaman om denna känslan,för vi har en anhörig iA, många tycker att man får skylla sig själv när man tillåter de åka i väg har jag fått höra,jag styr inte hans jobb och att han är efterfrågad utan jag är glad, stolt på hans vägnar för då vet vi att han gör ett bra jobb…Men hela tiden går man med rädslan var som kan ske, givetvis kan det hända saker här hemma också men inte samma saker…Men det jag saknar är just någon som bara frågar hur man mår och att allt ska vara som vanligt …Men när jag skriver detta så ser jag ut från mitt fönster och ser en ny dag som vaknar och solen som färgar himmlen röd/orage och inser att det är är samma sol och himmel som mannen har där nere*L*… Jag skulle även till jobb i dag!! Men inte i dag för min familj behöver mig bättre och jag måste hjälpa… Många tankar till er….. trött men vaken

• #58725 Svara
      Hanna
      Medlem

Jag känner oxå igen mig här..önskar att jag hade någon runt omkring mig som satt i samma sits,men ingen förstår mig i min närhet,dom flesta verkar inte förstå hur farligt det är där nere,utan ist för att fråga hur man mår,bara säga att det kommer bli bra ska du se…ja men om det inte kommer bli bra då!? Jag blir tokig snart på detta!

• #58721 Svara
      Anonym
      Gäst

“Åh, jag förstår och känner igen mig. Det känns som om ingen bryr sig eller orkar/vågar fråga hur man har det, eller erbjuder sig att hjälpa till med något. Jag sliter som ett djur här hemma med tunga saker som jag egentligen inte orkar, alla sysslor finns ju kvar även om man blir själv. Tänk om någon frågade “”Hur har du det? Kan vi hjälpa dig med något?”” Precis som du säger så behöver man få frågan ibland, jag vill inte alltid behöva be om hjälp. “

Visar 3 svarstrådar
Svar till: Svar #58721 i De säger att de ska höra av sig!!
Information om dig:

Avbryt