Hem Forum Invidzonens forum Dåliga drömmar

Visar 6 svarstrådar
  • Författare
      LMD
      Medlem

Jag undrar om det är någon annan som har dåliga drömmar? Jag har drömt mardrömmar sex nätter av sju, sedan pojkvännen åkte för en månad sedan.
      Mest handlar de om att vi bråkar eller att jag glömmer bort honom. I natt kunde jag inte komma ihåg hans namn, det var fruktansvärt.

Usch jag avskyr när jag säger det men man brukar säga att mardrömmar rensar.

Hur nu otäcka saker kan rensa??

När min man är iväg så drömmer jag galna drömmar och jag tror att det är för att jag är mer stressad oroad osv och via drömmen då bearbetar oron.

Som egentligen gör mig mer oroad. Men hur som jag är precis som dig.

R
      Medlem

Jag drömmer en massa otrohetsdrömmar sen han åkte iväg för tre veckor sedan:/ skitjobbigt och så får jag skamkänslor pga det, i och för sig så kan man ju inte styra sina drömmar men när jag vaknar upp kallsvettig och pulsen hög vill jag inget hellre än att få krama om min fästman och tala om hur mycket jag älskar honom.

Mm
      Medlem

Jag har aldrig haft svårt att sova, inte förstått vad folk pratar om. Tills han åkte. Vaknar mitt i natten, livrädd. Kan inte minnas vad jag dröm men känner mig så liten. Precis som när man ville ha lampan tänd och dörren öppen som barn. Gått 4 veckorn nu och har äntligen fått min sömn tillbaka!! Hoppas drömmarna släpper för dig! Kram

Nickan
      Medlem

Vad jag känner igen mig i det ni skriver. Mardrömmarna sitter i hela dagen sen.
      Jag drömmer om att han är förälskad i en tjej där han är och det är en återkommande dröm.
      Jag drömmer också att vi inte känner varandra längre. Två främlingar, jag försöker att säga att det är ju jag din fru, men han vet inte vem jag är.
      Jag vill så gärna berätta mina drömmar för honom men vågar inte.
      Tänk vad vi får gå igenom tjejer.

LMD
      Medlem

Så jag är inte ensam om att ha dåliga drömmar. Till R, jag har också drömt otrohetsdrömmar, fast av den lindrigare graden, jag drömmer att jag blir frestad (av andra killar) fast hittills har jag valt min kille framför de andra. Man kan ju inte styra sina drömmar, så försök att inte ha skuldkänslor. Jag har drömt att jag har dödat mina föräldrar, det betyder ju inte att jag ska/vill göra det.
      Jag har berättat för min kille om mina drömmar, tycker att han borde få veta vad jag går igenom.

Min kille har sagt att han gillar livet i A för att det är så enkelt, jobba, äta, sova.
      Men det blir så himla mycket mer komplicerat för oss som är hemma.
      Kram till er!

sofia
      Medlem

“Jag har också haft drömmar, men få mardrömmar. Någon gång har jag drömt att jag varit otrogen, luddig dröm, men inte värre än så. Hemsk känsla men relativt lätt att skaka av sig när jag vaknar eftersom jag inte skulle få för mig att göra något sådant i verkligheten.

Nu när det börjar närma sig hemkomst däremot drömmer jag att han är hemma, eller om precis när han kommer hem innanför dörren, sen drömmer jag att vi är tillsammans och att allt är så mysigt och enkelt. Sen vaknar jag till ett regnigt november och en “”evighet”” kvar tills han kommer hem. Då är det svårt att motivera sig upp ur sängen, jag vill bara somna och låtsas att han är hemma igen…”

Visar 6 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.