Hem Forum Invidzonens forum Dags för avresa….

Visar 4 svarstrådar
  • Författare
      T
      Medlem

“Idag är det dags för älskade maken att åka iväg för 28:e gången och för första gången är vi väl förberedda hela familjen. Visst kommer vi att sakna honom men det är inte ångestladdat eller några arga, bittra känslor. Det tog oss alltså 27 farväl och välkommen hem innan vi hittade rutinen på vad som är viktigt för oss som familj både vid avresa och hemkomst. Sååååå skönt att känna “” det här fixar vi galant”” Vi har dessutom stöd från familj, vänner och andra “” hemmahjältar””<3."

Linda
      Medlem

Gud va härligt att läsa detta inskick.. Har fått mig på jättebra tankar ang min fästmans utlandsmission=) Tusen kramar

T
      Medlem

Roligt att det hjälpte :-D. Mer possitiva tankar till oss hemma behövs :-D. Kram <3

Camia
      Medlem

“Herregud, hur har han lyckats va i väg 27(!!!) gånger?? Har han hunnit va hemma nåt?:) jag räknade ut att min killes 7 månaders mission kostar oss lite mer än 11/2 år. Hela hösten rekryterar han soldater inför afghanistan utöver sina vanliga arbetsdagar. Det var så tidskrävande att han var helt sönder stressad eftersom att så fort han hade fått ihop en full grupp hoppade flera soldater av… Hela våren har han ju varit på livgardet på förberedande inför resan. Nu är han iväg i sju månader och när han kommer hem så räknar han med att han kommer vara helt slutkörd och behöver hämta sig i ca tre månader… Så “” T “”, du måste ju va värsta super kvinnan som klarat så många gånger!!!:) beundransvärd! Kram”

T
      Medlem

“Nej någon superkvinna är jag inte…..min man gör inga missioner utan arbetar på försvarets SUS avdelning. Hans resor varar bara ca 2-3 v åt gången med variation på antal per år. Under vissa år var han borta ca 100 dagar/år och det blev väldigt många hejdå och lika många välkommen hem som enligt mig kan vara lika jobbiga…..viss tid är man ensamstående med tre barn och hus, man ska ro det företaget i land och hux flux ska man vara en hel familj igen….iaf ett par dagar/veckor/månader beroende på när nästa resa är. Men äntligen efter ett antal år och resor så har jag/ vi hittat våran “”rytm”” och jag är förbannat stolt över våra framsteg 😀 Jag hoppas ni alla en dag finner eran “”rytm”” och att vi hemmahjältar kan vara stolta över våra soldater och dom över oss <3"

Visar 4 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.