Hem Forum Invidzonens forum Då är det bara till att börja räkna dagar, åt andra hållet…

Visar 9 svarstrådar
  • Författare
      Hst
      Medlem

Ja… vad ska man säga… igår åkte min sambo! 7 långa veckor tills jag får krama honom igen! 🙁 Bara tisdag idag och jag känner mig helt tom. Märklig kännsla att säga hejdå utanför livgardet igår. Kan inte riktigt fatta att det här helvetet som jag väntat på, vetat att det ska komma nu börjat… Gjorde så ont att se hans tårar när han kramade vår lilla grabb hejdå… nej bläääää, skit, helvete…. FAAAAN.

Tsss
      Medlem

Hej hst,

jag vet hur du känner eftersom min kille också åkte igår. Jag har inte direkt några peppande ord åt dig mer än att du inte är ensam i det här.
      Kram!

3E
      Medlem

Vet hur det känns! Nu däremot när det börjar närma sig slutet på allvar för oss och jag ser tillbaka i backspegeln så var det hutlöst jobbigt i början tills den nya vardagen hade satt sig.

Sedan blev det mer uthärdligt. Ta en dag i taget. Kramar!

emsi
      Medlem

Vi är så många som vet hur du känner och känner med dig… minns det som igår även om det var i maj och det spöregnade ute. Försök att håll dig över ytan, tänk kortare perioder.

Gråt ut ordentligt när du behöver det men tillåt dig skratta högt när nått kul händer. Hitta på saker som du inte gjort tidigare, försök va stark!

Själv har jag 7 nätter ensam kvar. Mitt råd till dig är att göra en excellfil med ett blad där du räknar ner till första leaven nästa blad räknar du ner till andra leaven och tredje bladet till slutet. Där kan man gå in och gulmarkera dagarna man klarat och se hur många dagar det är kvar. Finns ingen härligare känsla när man faktiskt når så långt att man ser målet. Man kan även skriva in småsaker som händer under tiden så man får perspektiv på när saker hände när man tittar tillbaka.
      Förstår att det känns långt borta nu. Men vardagen kommer och 10dagar rusar förbi på ett kick.

Styrkekramar och hejjarop till dig!

N
      Medlem

Jag håller med Emsi. Jag har gjort en nedräkningskalender som sitter på köksluckan där jag varje kväll får kryssa över ännu en avklarad dag. Få dagar blir till fler och det är det bästa. Ikväll får jag kryssa över dag nr. 2 och det känns bra. kram kram

MJ
      Medlem

Hej du!!
      Vet precis hur du känner det. Min man åkte ner i maj och kommer hem om en vecka!! Men första tiden var otroligt jobbig…ett tips är att ta mycket kort under tiden som du kan gå tillbaka till och minnas, även visa din partner när han/hon kommer hem. Det har hjälpt mig oerhört, passa även på att gå mycket på bio, ut o ät middag med dina vänner. Satsa på dig själv och försök finna glädje i lite egen tid…. Många Kramar M

Mentor Annas
      Medlem

Till hst!
      Nu börjar nedräkningen! Min sambo åkte också igår. Det var självklart jobbigt och vi är mångs som måste tvinga oss igenom detta nu! Men snart kommer vi in i en vardag och det hela blir allt lättare efter hand.
      Vi finns här för varandra nu och kommer klara detta.
      Styrke kram

Klaradockan
      Medlem

Hej!

Blir lite känslosam när jag läser vad ni skriver. Min sambo åkte iväg för precis ett år sedan igår. 29 november 2010. Man tror man ska gå under men plötsligt har det gått 6 månader och han är hemma. Sen har det plötsligt gått 6 månader till och man sitter och fäller en tår över hur jobbigt det var men också över att man faktiskt fixade det!

Ta hand om er, snart sitter ni också och tänker tillbaka på det där halvåret som en otroligt stärkande upplevelse.

Trixye
      Medlem

Hej
      Min älskade son åkte i måndags. Kan inte beskriva med ord hur det kändes! Tårarna rinnner ständigt och jämt. Han ringde då de kommit fram och som tur var klarade jag av att hålla rösten stadig de få minuter vi pratade. Många kramar till er alla!!

Anonym
      Gäst

“Till hst!
      Min man har varit borta en hel månad redan. Första veckan var inte rolig, men det gick för jag var tvungen. Den helgen var blöt, av tårar. Men sedan började jag hitta egna rutiner igen (det är andra missionen) och nu är det ju mindre än två veckor kvar till första leaven 🙂

Som substitut för värmen jag saknar har det blivit extremt mycket bastande

Visar 9 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.