Hem Forum Invidzonens forum Cold response

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Rebecha
    Medlem

“usch vad jobbigt det kan vara att vara ifrån sin kille..lite mer än en vecka har gått och jag är så jäkla less på det här..men jag försöker tänka framåt och på att han faktiskt kommer hem snart. Jag gillar inte att vara hemma själv pga mina fobier,jag har socialfobi och metofobi och undviker därmed affärer och folkmassor, så jag kan inte ta mig ut bland folk. Blir långtråkigt i längden att sbara itta inomhus :/. Försöker sakta men säkert att tänja på mina gränser men det känns som att det kommer ta flera år att bara kunna åka buss eller gå självmant till affären..*suck* och i denna takten kommer jag inte kunna göra dom här självklara sakerna innan killen sticker utomlands. Jag känner mig socialt handikapad och orolig för hur jag ska klara mig. Men det får väl bli dessa “”magiska”” piller då..för må skit tänker jag inte göra! Aldrig att jag vill gå ner mig så mkt igen att det känns hopplöst.. jaja den dagen den sorgen så brukar man väl säga?

Saknar honom som 17 och hjälp vad mycket han ska få sitta framför sin dator och få god mat serverad när han kommer hem..för det har han verkligen förtjänat ^^…längtan för ju faktiskt något gott med sig också har jag upptäckt =)

Kram på er alla.”

#54425 Svara
    S
    Medlem

Låter inte alls trevligt. Har du någon i närheten som kan hjälpa dig med såna saker när han är borta? Har svårt att tro att det går att klara sig utan att fylla på matförråden på några månader.

Hoppas att det blir bättre snabbare än du tror, du är verkligen stark som kämpar!

Kramar!

#54427 Svara
    Rebecha
    Medlem

Haha jo det där med maten har jag också funderat mycket på..matleverans finns ju dock är det dyrt och känns inte värt det heller, vill ju kunna gå i affärer som jag gjorde innan allt det här. Men naae jag har ingen direkt i närheten som kan hjälpa mig när han åker iväg. Känner ingen där jag bor och har ingen möjlighet att komma ut för att träffa några heller. Men jag får knåpa lite på den saken…

tack så mycket =)

#54429 Svara
    Tant S
    Medlem

“Rebecha……..
    Jag känner hela vägen hem till mej hur du vänder o vrider inför detta… Men du ska veta att vi är många på “”hemmaplan””, så bland oss finns det säkert någon som bor nära dej om du frågar!! Vad det hjälper dej?? Jo, många av oss är varma medmänniskor som gärna ställer upp med både stöttning och annat som kan behövas!! Så: Våga fråga, Vi finns!!! En stor styrkekram till dej från mej…”

#54431 Svara
    fru gus
    Medlem

Rebecha,
    jag finns i Skaraborg och Invidzonen har min mailadress om du vill ha kontakt. Självklart hjälper jag dig om du vill och finns i min närhet.Hör gärna av dig!
    Kramar till dig!

#54433 Svara

Hej!

Det finns hjälp att få för social fobi. Vänd dig till öppenvårdspsykiatrin, där får du bäst hjälp. Där kan du få hjälp av KBT-terapeut eller arbetsterapeut med dina problem och förhoppningsvis kommer ni en bit på vägen 🙂

#54435 Svara
    Rebecha
    Medlem

Jag har haft mina fobier i flera år, och vet sedan mååånga år tillbaks att det finns hjälp att få, och jag har tagit kontakt många gånger, men utan vidare resultat. Men jag ger inte upp för det. Men jag har faktiskt tröttnat på att få noll av psykiatrin! Då klarar jag mig hellre själv och utmanar mig så gott det går.. Men tack =)

#54437 Svara

Vad tråkigt att du inte fått den hjälp att du behöver. Hoppas att du lyckas hitta ett sätt som fungerar för dig 🙂

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
Svar till: Cold response
Information om dig: