Hem Forum Invidzonens forum Bortprioriterad

Visar 3 svarstrådar
  • Författare
      S
      Medlem

“Jag och min soldat har haft en stormig period. Det har hänt jobbiga saker för mig på hemmaplan och han har bortprioriterat att ge mig stöd för att istället roa sig på olika sätt när han är “”ledig”” där nere. Jag förstår att han inte kan finnas för mig som han kan när han är hemma, men att bli bortvald, när det ändå gäller allvarligare grejer, när han är ledig svider i hjärtat. Jag har tyckt det varit otroligt jobbigt och känner efter detta att jag inte kan räkna med honom när det verkligen gäller. Nu kommer han snart hem och jag längtar inte, jag får bara en klump i magen när jag tänker på det. Jag är så trött på denna missionen och hur den påverkat vårt förhållande, jag är så arg att allt detta har hänt.”

A.
      Medlem

“Jag vill inte klandra någon eller komma med pekpinnar.

Men jag vet hur jag fungerat när min man varit nere och vill dela med mig av min “”erfarenhet””.
      Det är svårt med kommunikation under en mission.
      Jag vet att min man känt sig hjälplös när det varit jobbigt för mig. Att inte kunna hjälpa mig “”som vanligt”” har varit något som han fått brottas med. Jag vet att jag misstolkat honom och gråtit i onödan för att vi inte nått fram ordentligt eller kunnat tala klarspråk eller inte hunnit eller orkat.
      Det är så svårt att helt plötsligt bli av med “”delandet av vardagen””. Det är ovant och det har varit en sorg och saknad för mig. En påfrestning.

Jag hoppas att allt löser sig för er.
      Ta hand om dig!
      Varma kramar”

S
      Medlem

“Tack för dina kloka ord A, det är väldigt skönt att höra att man inte är ensam om dessa känslor. Och det känns bra att få en bild av hur det faktiskt kan vara för honom.

Det är bara, jag vet inte, jag kanske bara inte är utskuren för att ha en man på mission. Jag känner att jag måste ha så mycket överseende med situationen och att så mycket av mina behov faller bort. Nu är det ju snart över så det minsta man kan göra är ju att i alla fall undersöka hur det blir efteråt, men jag är så trött på att höra “”jag är trött”” eller “”men jag är faktiskt i afghanistan””. Och när han pratar om att han faktiskt är där, ja då blir ju alla mina argument plötsligt uddlösa. För det är jobbigt för honom och jag ska ha överseende. ÅH. Det är så mycket frustration.

Jag är väldigt tacksam för dina kloka och varma ord, de ska jag ta med mig!
      Kram!”

A.
      Medlem

Ja visst är han i Afghanistan, men du är hemma och du drar det lasset själv. Det är också värt respekt tycker jag, du har all anledning att känna dig stolt. Du har snart också gjort en mission, på hemmaplan. Jag vet inte hur många som villigt skulle vilja byta med dig.

Och ja, frustrationen finns hos mig också. Kanske den är ett svar på påfrestningen som det är för oss på hemmaplan. Å ena sidan känner jag mig satt på paus och å andra sidan går livet för fort. Det kan inte annat än bli en slitsam konflikt.

Jag hoppas att du kan se något gott av missionen, kanske inte nu men om ett tag. Du har säkert växt som människa på mer än ett vis.
      Kram igen

Visar 3 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.