- Detta ämne är tomt.
-
Ämne
-
Hej!
Jag bor i Skövde och har flyttat hit för min sambos skull som jobbar på FM. Jag känner ingen och förutom mina kollegor så är han mitt enda umgänge i stan. Nu har han i och med det som hänt under senaste tiden behövt lämna för att arbeta på hemlig ort under obestämd tid. Han fick informationen i helgen och hade åkt på en halvtimme. Jag känner mig helt tom. Jag är rädd, ensam och vet inte hur jag ska hantera mina känslor. Jag förstår att det egentligen kanske inte finns något att vara rädd för, men det finns ändå sådana obehagskänslor i hela kroppen och jag känner mig så galet ensam. Jag skulle bara vilja ha ett datum att förhålla mig till (vet ju självklart att det inte går),då jag vet att han kommer hem. Nu känns allt så hopplöst när det kan handla om flera långa veckor. Det känns som att hela min vardag vändes upp och ner, och det är svårt att processa. Det är så jobbigt att vara den som stannar kvar på hemmaplan och som ska se till att allt rullar på som det ska, lagar mat, städar och arbetar trots att en så viktig person i ens liv är borta. Att man ska hålla upp en fasad trots att man mår så dåligt. Det är en helt ny situation och det känns som att jag känner känslor som jag aldrig förut känt.
Tack för att jag fick skriva ut mina känslor här, och det kanske finns någon som känner igen sig.