Hem Forum Invidzonens forum Blir så trött

Visar 3 svarstrådar
  • Författare
      J
      Medlem

Jag förstår hur du känner. Vi har varit i samma sits flera gånger. Men nu är min sambo i väg. Förhoppningsvis kanske ni kan få svar om din sambo förklarar hur du känner för den som är ansvarig så kanske de kan skynda på processen. I annat fall så ska du absolut känna att du kan vända dig hit. Sköt om dig.

sparv
      Medlem

Tack för stödet! Han har pratat med sina chefer fast det finns inte så mycket de kan göra åt situationen då detta är ett beslut som är taget ganska högt upp i herarkin, på politisk nivå så att säga. Nu har vi alla fall fått reda på att vi får vara med på anhörig dagar och liknande och att jag kommer få samma information som de andra anhöriga, så nu är det väl bara att vänta och hoppas på klara besked så fort som möjligt.

Anonym
      Gäst

“Blir så trött på FM/ politiker, ja alla som gör en redan svår situation ännu jobbigare. I mer än två års tid har jag vetat att min sambo ska åka med FS 22, vi har laddat för det, planerat för det, sambon pekade ut vilken tjänst det var som var “”hans”” när han gjorde den formella ansökan på nätet, visade på kartan vart han skulle befinna sig, flyttat alla räkningar till mig mm, allt var klart. Jag har tyckt att detta har varit jobbigt så att det ätligen blev konkret, en befattning, en punkt på en karta gjorde att jag fick lite mer kontroll över situationen vilket gjorde allt lättare att hantera. Sen i Jan/feb i år vänds allt upp och ner, utan att gå in på för mycket ska iaf ett 30 tal tjänster strykas, en av dessa var min sambos. Nu ska han med 90 % säkerhet åka ändå, men han vet inte när det blir bestämt, vilken tjänst, vilken plats, han vet ingenting och ingenting kommer att bli klart förens till sommaren… tidigast…”

Anonym
      Gäst

Men Sparv, klart att du har all rätt i världen att skriva här. Du är fortfarande anhörig & du har all rätt i världen att gå på anhöriginformation/anhörig dagar. Du har all rätt i världen att vara ledsen och orolig!

Visar 3 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.