Hem Forum Invidzonens forum Behövde kräkas lite…

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Civilisten
    Medlem

“Vi är en soldatfamilj sedan många år tillbaka. Bekantskapskretsen är också soldatfamiljer. Och som “”civilisten”” i familjen så tog jag på mig att stötta andra anhöriga. Peppar, skickar uppmuntrande SMS, ett kort med snigelposten, blombud om ngn har en riktig skitdag. Skottat någons uppfart om jag komit hem tidigare från jobb osv.

Nu är det min tur- min gubbe har åkt och jag har varit jätteledsen och talat om det. Men – hallå – inte en människa har hört av sig, inte ett SMS – kort – besök – what ever! Så dålig stil och jag är så besviken.

När det verklig gäller så visar människan rätt snabbt vem hon är. Blääää!

Så, då fck jag “”kräkas”” ur mig lite och nu mår jag mkt bättre! Tack och lov att detta forum finns!”

#52387 Svara
    3E
    Medlem

Här kommer en värmande kram!

Har inga soldatfamiljer i övrigt runt oss på nära håll men vet precis hur det är med vänner och familj som innan lovar att de ska bjuda hem en och barnen eller sitta barnvakt eller hjälpa till och köra till fritidsaktiviteter. Sedan hör man knappt av dem förrän efter missionen är slut…

Det är svårt att inte bli bitter i det läget…

#52389 Svara
    Kaffeblask
    Medlem

fy… vad trist!!!!

#52391 Svara
    Igloosmatte
    Medlem

“Jag har lärt mig en sak av det här, jag vet vilka som är mina riktiga vänner nu. Har fått en del nya oxå… Så det kan vara lite skönt att missionen hjälpte mig “”rensa garderoben”” vad det gäller tvivelaktiga relationer…

Gött o få häva ur sig när det behövs…”

#52393 Svara
    MW
    Medlem

Jag kände likadant när min sambo var i Afghanistan, man märkte tydligt vilka som fanns där för mig och vilka som inte visade någon stöttning alls, knappt någon förståelse alls fast det har sina sambos i samma yrke. Du får tänka positivt, du har gjort allt du kunnat för dina vänner, det som är humant och självklart som en vän ska göra. Kanske dina vänner tror att du är nog stark att klara missionen eftersom du har stöttat dom å puschat dem när de satt i samma sits, dom tar kanske det för givet, fast det är inte rätt tycker jag….känner igen mig i de du skriver. Man får aldrig glömma att varje mission är unik, ingen är den andra lik och man reagerar olika…Kram till dig

#52395 Svara

“Känner igen mig i det du skriver!
    Jag har alltid funnits där för mina vänner när dom behövt det. Vänt ut o in på mig själv för att stötta o finnas där där för andra.

Innan man åkte fick jag höra att jag skulle få komma hem till alla mina vänner o äta middag om inte varje dag så i alla fall ofta, vi skulle göra en massa saker under hans mission o jag skulle minsann inte behöva vara ensam.

Så blev det som ni säkert förstår inte alls utan jag var för det mesta ensam om kvällarna o telefonen har nog faktiskt aldrig varit så tyst som under det halvåret….

Men jag hittade också nya vänner, vänner som förstod o som hade det likadant….dom träffade jag här genom Invidzonen o många av dom är idag några år senare mina bästa vänner!!
    Mina “”gamla”” vänner då… Jo jag bestämde mig för att deras sätt att agera enbart handlade om en okunskap om att det faktiskt är tuffare än man tror att vara hemma.
    Vi är fortfarande vänner men några av dem kanske jag inte kommer ringa nästa gång min man åker på mission….då lyfter jag luren till någon av mina medmänniskor här i Invidzonen o jag vet att dom kommer svara o finnas där!!

#52397 Svara
    C
    Medlem

“Tack alla! Kommentarerna vämer gott och så var det skönt att se att fler av oss “”civilister”” upplever/upplevt samma sak. Sorgligt nog får tilläggas.

Tack igen!”

#52399 Svara
    Missmineral
    Medlem

“Känner igen det där, och min partner har inte ens åkt ännu. Vissa människor verkar lite osäkra på hur de ska handskas med hela situationen. De flesta verkar med tycka “”stackars dig, skulle jag aldrig orka!””.

Alltid funnits där för mina vänner också, men telefonen har aldrig varit så tyst redan nu. Innan han ens åkt. Tur att jag arbetar inom försvarsmakten själv och är i en underbar pluton. “

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
Svar till: Behövde kräkas lite…
Information om dig: