Hem Forum Invidzonens forum Bäst att vara tyst

Visar 3 svarstrådar
  • Författare
      Anonym
      Gäst

Jag har försökt berätta för min soldat vad jag tycker, tänker och känner. Men han blev bara arg… det bästa verkar avtt ta all skit och va hemma och tåla precis ALLT och ta upp det när de kommer hem…

C
      Medlem

“Oj, kan bara säga att det är absolut inte är rätt sätt att hantera det. Ingen ska behöva “”ta skit”” då den ena ska åka iväg. Nu skriver du inte hur du tog upp det men pröva igen. Kanske på ett lugnare sett, inte i tex ett bråk eller liknande. Hoppas ni kan prata med varandra och få förståelse för den andra. Lycka till!”

T
      Medlem

Håller med föregående inlägg, försök igen. Berätta hur du känner utan att lägga skuld på honom/henne…..Mår du dåligt så se till att få någon att prata med. Terapeut, mentorer här hos Invidzonen eller oss andra anhöriga. Vi kan fixa det här vi hemmahjältar och med våra tankar/åsikter & erfarenheter kanske vi kan vara med och bidra till nästkommande hemmahjältar, både med råd och andra vilkor från FM.
      Styrkekram! <3

Mentor Annas
      Medlem

Jag instämmer med ovan…
      Jag tror det kan vara bra att försöka igen. Förbered honom lite innan och säg att i morgon när jag kommer hem vill jag att vi ska prata lite. Då får han en chans och blir inte ställd mot väggen. Det är då de kan bemöta det man säger med ilska om det kommer utan att de har fått förbereda sig.
      Testa också att säga att du upplever och saker på ett sätt. Då kan hanh sedan i sin tur svara för hur han ser på det hela.
      Det är inte lätt och jag förstår din frustration.
      Ibland känns det lättare att bara ta allt och låta det va, men du måste tänka på dig själv och att du ska orka med i allt det här.

Vi finns här om du vill ha stöd!
      Styrke kram

Visar 3 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.