Hem Forum Invidzonens forum Barnpassningen i Hentorp/Skövde

Visar 1 svarstråd
  • Författare
      Ingrid
      Medlem

“Hej!
      Jag vill bara påminna om den barnpassning som soldathemmet i Skövde ordnar tillsammans med Johanneskyrkan i Hentorp.

Jag har varit där med mina pojkar, först för ett par veckor sedan för att “”hälsa på”” då jag inte bara vill lämna dom hur som helst. Men så idag lämnade jag dom där i ett par timmar. Lokalerna är jättebra och de som ordnar vill verkligen vara till hjälp och stöd. Barnen tyckte det var jättekul och ville inte åka hem, förstår jag det då dom satt i ett hav av lego iklädda utklädningskläder när jag kom tillbaka – vem vill hem till dom vanliga “”tråkiga”” leksakerna då?

Hoppas att fler hittar dit nu, vet att det kommer ett reportage i Skövde Nyheter nu imorgon, men det går bara ut till oss i Skövde kommun, men ni som bor i kommunerna runt omkring har också rätt att utnyttja denna möjlighet. Både jag och min man är inflyttade till Skövde och en sån här möjlighet är guld värd för mig nu. Tiden kan man använda till vad som helst, träna, gå till frissan, veckohandla eller bara sitta på en parkbänk och andas lite frisk luft i lugn och ro.

Platsen är Johanneskyrkan i Hentorp (ligger vid vårdcentralen), onsdagar 16-19 och ingen föranmälan krävs.”

Lovisa
      Medlem

Åh, det låter ju underbart. vilket initiativ 🙂
      Tre timmar är många timmar som är guld värda.

Ingrid, du som har barn – vill tipsa dig (och alla andra!) om detta som jag såg här:
      https://www.invidzonen.se/Default.aspx?page=7&id=42

Karlsborg ligger inte så långt bort, tror jag..?

Visar 1 svarstråd
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.