- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 6 dagar, 3 timmar sedan av .
Hem › Forum › Invidzonens forum › Barnpassningen i Hentorp/Skövde
“Hej!
Jag vill bara påminna om den barnpassning som soldathemmet i Skövde ordnar tillsammans med Johanneskyrkan i Hentorp.
Jag har varit där med mina pojkar, först för ett par veckor sedan för att “”hälsa på”” då jag inte bara vill lämna dom hur som helst. Men så idag lämnade jag dom där i ett par timmar. Lokalerna är jättebra och de som ordnar vill verkligen vara till hjälp och stöd. Barnen tyckte det var jättekul och ville inte åka hem, förstår jag det då dom satt i ett hav av lego iklädda utklädningskläder när jag kom tillbaka – vem vill hem till dom vanliga “”tråkiga”” leksakerna då?
Hoppas att fler hittar dit nu, vet att det kommer ett reportage i Skövde Nyheter nu imorgon, men det går bara ut till oss i Skövde kommun, men ni som bor i kommunerna runt omkring har också rätt att utnyttja denna möjlighet. Både jag och min man är inflyttade till Skövde och en sån här möjlighet är guld värd för mig nu. Tiden kan man använda till vad som helst, träna, gå till frissan, veckohandla eller bara sitta på en parkbänk och andas lite frisk luft i lugn och ro.
Platsen är Johanneskyrkan i Hentorp (ligger vid vårdcentralen), onsdagar 16-19 och ingen föranmälan krävs.”
Åh, det låter ju underbart. vilket initiativ 🙂
Tre timmar är många timmar som är guld värda.
Ingrid, du som har barn – vill tipsa dig (och alla andra!) om detta som jag såg här:
https://www.invidzonen.se/Default.aspx?page=7&id=42
Karlsborg ligger inte så långt bort, tror jag..?
Invidzonen
Hantverkargatan 52, 112 31 Stockholm
Tel växel/kansli: 08-400 20 388
Anhörigtelefon: 0761-66 33 17
E-post: kontakt@invidzonen.se
Invidzonen är en partipolitiskt och religiöst obunden ideell förening som startade 2007 vars målgrupp är anhöriga till utlandstjänstgörande personal.
Copyright © Invidzonen | Webb av Bravo Webbyrå
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.