Hem Forum Invidzonens forum Bara fyra dagar kvar

Visar 11 svarstrådar
  • Författare
      M
      Medlem

Jag är helt ny på detta. Min pojkvän och jag firar ett halvår på söndag och på måndag åker han. Gråter bara jag tänker på det, har varit tillsammans ett halvår nu och kommande halvår ska vi vara ifrån varandra!
      Någon som har några bra tips på hur vi ska kunna njuta av sista helgen och inte bara gråta bort den? Och tips på hur man bäst klarar sig här hemma utan att bryta ihop?

M
      Medlem

Tack för tipsen!

M
      Medlem

Tack så mkt för dina tips!

fru gus
      Medlem

“m, du har fått mycket bra tips från E och Lilo. Jag har två som fungerat väldigt bra för mig, därmed inte sagt att dipparna hållit sig borta.

Jag påminner mig själv så ofta jag kan att “”le, bara le””. Det händer något i kroppen som är positivt, nästan lite trolleri. Så mitt tips är: Le!

Mitt andra tips är att sätta framtids-tid i perspektiv till tid som gått. När jag tänker: “”Fy tusan det är sju veckor till nästa leave”” försöker jag omvandla det och se vad som hände för sju veckor sedan. Oftast upptäcker jag att de gångna sju veckorna inte känns som särskilt lång tid.

Jag önskar dig all styrka du kan behöva och kom ihåg att du inte är ensam i din ensamhet. Vi är många som finns här.
      Stanna i nuet och njut av varandra i helgen!
      Varma kramar “

M
      Medlem

Måste tacka för dina tips också! Ni är så gulliga som svarar! 🙂

Helgen blev bra trots allt! Och nu är jag precis hemkommen från vårat avsked, kändes jobbigt och jag grät nästan en timme i bilen innan det lugna ner sej. Nu känner jag mej helt nollställd och allt känns bara overkligt. Tror inte jag fattar riktigt vad det är som händer.

la
      Medlem

Hej m!
      Min son åkte också iväg i dag. Jag gråter typ hela tiden.Trots det är 2:a gången han är i väg på mission är det jobbigt. Han ska bara vara här! Som tidigare inlägg skriver, så..går tiden ändå fort. Och visst är man stolt!..Måste berömma Invidzonen för all hjälp och stöd jag fått / får av Er! Såå viktigt att få veta att jag är inte ensam! Kramar till alla!

T
      Medlem

Bra att låta gråten komma ut. Vi har sagt hejdå 35 gånger de sista 10 åren och jag gråter fortfarande en skvätt varje gång, vänjer mig aldrig. Var bara medveten om att alla känslor du känner är ok att känna så kommer det att gå så bra så 🙂

Lilo
      Medlem

Jag kände precis samma som du beskriver när han åkte. Kom ihåg att känslan är tillfällig, det kommer kännas nollställt och tomt och jobbigt ibland, men du kommer känna mycket glädje också! Det blir bättre!

Em
      Medlem

Då var de dax för min man att åka idag igen.. har bara gått 10 månader sedan han kom hem. Sa hejdå till varandra imorse när jag släppte av han vid regementet. men de kändes ganska bra fast visst har man känts sig nere idag men de är bara och sysselsätta sig och tänka att de är en vanlig arbetsdag. Jag har lite tur kanske då min man bara kommer vara borta i 5 Veckor istället för 3.5 månader som de egentligen åker. Vi får stötta varandra här och sist han var iväg hade jag ett stort stöd av Invidzon, så de är grymt bra att dem finns. Ha de så bra allihopa så klarar vi detta tillsammans. Styrka till er alla!

M
      Medlem

Tack för ert stöd! Ni är så bäst allihop! 🙂 Tillsammans är vi starka och klarar detta 🙂

Anonym
      Gäst

“Mina tips till dig

Anonym
      Gäst

“Jag hejar på dig m, vi hade också varit ihop lite mer än ett halvår när han åkte. Vi firade vår ettårs-dag på första leaven faktiskt!

Mina tips

Visar 11 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.