Hem Forum Invidzonens forum Ballongen

Visar 8 svarstrådar
  • Författare

Hej Fru Gus

Den här utmattningen du beskriver kände också jag när min sambo gjorde missionerna, de kunde komma närsomhelst, man kunde va ute och allt var frid och fröjd men så fort jag kom hem så la jag mig på soffan och kände att nu orkar jag inte.

Tror verkligen kuren är som du beskriver, glass, kanske en bra film, ring en vän och bara prata, men lyssna på kroppen och vila upp dig. Ibland är det kanske det som man behöver, känna sig som en uttömd ballong. Främst av allt glöm inte att du är inte ensam och det finns många som gärna blåser liv i ballongen 🙂

Kramar

TL
      Medlem

“Jag märker av det när jag slappnar av “”för mycket””. När jag sitter på tunnelbanan hem från en middag eller en söndagseftermiddag när jag krashar i soffan. Då pyser luften ur mig. Det är som att jag sänker garden vilket jag såklart måste ibland för vem orkar leva med garden uppe hela tiden. Men då är jag inte på spänn eller jag tillåter mig att känna de där väldigt-jobbiga-känslorna som hela tiden finns i mitt undermedvetna.
      Jag tror det är normalt att ballongen pyser. Oftast fylls en ju på igen.
      Hoppas att du hade det trevligt med hästen och att glassen var god.
      Kramar

Tant S
      Medlem

Hallå Fru’n
      Klart du ska maila din adress !!!
      Jag gör de jag me!!!!
      KRAM för en bra nattsömn……

fru gus
      Medlem

God afton Tant S!
      En kram tebaks för även din goda nattsömn.
      På återskrivande.

fru gus
      Medlem

Och givetvis en kram till alla er andras goda nattsömn också!

Hoppas ni fått kontakt nu, jag har mailat er båda! Kram från Cesilia / Invidzonen

Anonym
      Gäst

“Livet rullar på och det går rätt bra. Efter en bra dag på jobbet och solsken ute borde allt vara bra, men… då går luften ur mig som ur en ballong – pfff… Och jag ligger på soffan lika tömd på ork som ballongen, sladdrig och uttänjd.Varför blev det så nu då?
      Har ni några bra svar? Varför slår “”utmattningen”” till när jag minst anar det?
      Men, lite glass och häst-kontakt gör nog susen

Anonym
      Gäst

“Ja, Fru Gus……….
      Din fråga är befogad… Men tyvärr tror jag den förblir obesvarad 🙁 . Ballongkänslan är ett målande sätt att beskriva hur det känns !! Vi är många ballonger kan jag lova. Kanske skulle vi köpa varsin pump

Anonym
      Gäst

“Tack,
      Ni hjälper mig att blåsa upp ballongen igen : )
      Det hjälper att ha bra saker, vad det nu må vara för var och en, att tänka på eller sätta händerna i. Och fylla på med lite luft igen.
      Så: Glassen var ljuvlig och hästen supertaggad : P

Tant S: Dig vill jag gärna ha kontakt med. Mejlar min adress till InvidZonen om du vill. Kloka ord kan också blåsa upp ballonger

Visar 8 svarstrådar
  • Forumet ”Invidzonens forum” är stängt för nya ämnen och svar.